Karosszériaépítőknek készítettek villanyautó-alapot

A brit cég célja, hogy a kisszériás gyártók számára könnyítse meg az elektromos átállást.

null

A belső égésű motorral szerelt járművek 2030-as betiltása komoly kihívások elé állítja a Nagy-Britanniában jelentős mértékű kis szériás járműgyártók szektorát, hiszen nekik jellemzően nincs pénzük az új technológia (villanyautó) kifejlesztésére. Itt jön a képbe a Watt Electric Vehicles cég, amely Paces néven (Passenger and Commercial EV Skateboard) készített el egy olyan alapot, amelyet úgy méreteztek, hogy azt régi karosszériák alatt is lehet használni; hosszában könnyen lehet növelni a méretet.

A kép illusztráció
Fotó: Pexels

A padlólemez alumíniumból készül, első és/vagy hátsó villanymotor fogadására is alkalmas, az akkumulátor mellett a teljes elektronika és a felfüggesztés is benne van, csak a karosszéria hiányzik róla. A Watt Electric Vehicle egy Porsche 356-os karosszériát épít majd fel a Paces alapra, hogy bizonyítsa, viszonylag kis méretű sportkocsit is meg lehet valósítani rajta. Az előzetes számítások szerint 50:50 tömegeloszlású lesz az autó, amelynek a 40 kWh kapacitású akkumulátora 370 km-es hatótávolságot biztosít; a hajtómotor teljesítményét nem árulták el – utóbbit a padlólemez vásárlói dönthetik majd el.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

A csődvédelem alatt álló ZAZ gyárban szerelnek készre autókat + videó

Ukrajna és Oroszország konfliktusa miatt az ukrán fél leállította az orosz termékek behozatalát, ezért például a Lada is azt a megoldást választotta, hogy az egyébként csődvédelem alatt álló zaporozsjei autógyárban (ZAZ) szereli készre autóit, most pedig a Kia is így tett.

Az orosz gyárakból szinte készen érkező Rio és Rio Sedan modelleket Ukrajnában fejezik be, és így újra lehet forgalmazni őket – sokkal olcsóbban, mintha az európai modellt vezették volna be a piacra, abból ráadásul nincs lépcsős hátú változat sem.

Egyszerűsített választék alkotja a Rio-kínálatot, van az 1,4-es (100 LE) vagy 1,6-os (123 LE) motor, a váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy négyfokozatú automata, ötajtós vagy lépcsős hátú a karosszéria, előbbiből van Rio X néven 194 mm-re növelt hasmagasságú, szabadidő-autós körítésű változat is, és ennyi – nincsenek egyedi extrák.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.