Minden tekintetben többet nyújt a harmadik Qashqai

Hivatalosan is leleplezték a harmadik generációs Nissan Qashqai szabadidő-autót.

null

A Nissan számára nagyon fontos típus a Qashqai, hiszen elsőként váltott személyautóról szabadidő-autóra az európai kompakt kategóriában, és mind a mai napig a márka húzómodelljéről van szó. Már jóval a hivatalos leleplezés előtt elárulták a harmadik legfontosabb újdonságait, részletezték a belső tér változásait, még az új hajtásokról is közöltek minden fontosat, most viszont minden apró finomságot megismerhetünk az autóval kapcsolatban.

Új, a korábbinál élesebb vonalakat kapott a karosszéria, amelynek jelentős része (ajtók, motorháztető, első sárvédők) alumínium, a csomagtérfedél műanyag. A lendületes megjelenés illeszkedik az akkumulátoros-elektromos szabadidő-autó, az Ariya által bemutatott stílushoz, itt azonban nem annyira kupészerű a befejezés. A karosszéria főbb méretei mind bővültek, a hossz 35, a szélesség 32, a magasság 25 mm-rel, a tengelytávolságot 20 mm-rel nyújtották meg.

A műszerfal és az ott megjelenő technika megfelel annak, amit az új Rogue/X-Trail kap, illetve a szintén a CMF-C építőkészletet használó Mitsubishi Outlander is ezt használja. Vezeték nélküli telefonkapcsolódást kap az ügyfél, a fejegység Google Assistant és Amazon Alexa futtatásra is képes, elöl és hátul is vannak USB-A és USB-C csatlakozók. Az új elektromos rendszernek hála fejlődött a ProPilot nevű vezetőtámogató-rendszer csomag, amelyet már a navigációhoz is hozzárendelnek, így kanyarok előtt automatikusan biztonságos szintre csökkenti a sebességet a Qashqai. Az autó környezetét figyelő érzékelők a jármű közvetlen környezetét, és lassú manőverezésnél automatikusan fékez, ha ott mozgást érzékel.

A forgalmazás kezdetekor lágyhibrid benzinesekkel lesz elérhető a Nissan Qashqai, majd jövőre csatlakozik ezekhez a hatótávnövelős elektromos változat, az e-Power, és jól értesült források szerint 2022 végétől hálózatról tölthető hibrid hajtás is elérhető lesz majd.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Bemutatkozott az új csúcsmodell, a negyedik Outlander

Az Egyesült Államokban új fejlesztésű, 2,5 literes négyhengeressel indul az új generációs Mitsubishi Outlander forgalmazása áprilisban.

Több tekintetben is újat hoz a Mitsubishi számára a negyedik Outlander, a Pajero búcsúzásával immár ez a márka csúcsmodellje és először itt használják a radikális Dynamic Shield orrot, amely még extrémebb annál, amit az L200-as kapott. A Renault-Nissan Szövetség által biztosított CMF alapra építették fel a karosszériát, elöl-hátul többlengőkaros felfüggesztést használnak fogasléces kormányművel a vezethetőség javítása érdekében.

Tovább...

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.