Praktikus okok – BMW családi autó teszt

Ha van modell, amely szakít minden hagyománnyal, akkor ez az!

null

Most nem mennék bele abba a meddő vitába, hogy egy hétszemélyes, egyterű karosszériával rendelkező autó méltán viseli-e orrán a propelleres logót, mert minden komoly hagyományokkal bíró márka rajongótábora meglehetősen érzékeny a változásokra. Van már dízel Porsche, összkerékhajtású Ferrari és négyhengeres, turbós Ford Mustang, szóval amiatt, hogy az autóipari szereplők igazodnak a folyamatosan változó igényekhez (és igényeket is akarnak kelteni), még senkinek sem kell a kardjába dőlnie.

BMW 220d xDrive Gran Tourer
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Persze nem mondom, hogy a BMW újdonsága hátulnézetből szépségdíjas termék, de egy hétszemélyes autó sosem lesz olyan szívdöglesztő látvány, mint egy 4-es kupé, még akkor sem, ha történetesen a rövid túlnyúlásokkal, a karaktervonalakkal és a lámpákkal a BMW utalni akart a többi, hagyományos modelljére.

A Gran Tourer head-up displayt és kézírás-felismerő felülettel vezérelhető navigációt is felvonultat – utóbbi felára 828 600 forint
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

És hogy milyen belül? Egyrészt sokkal több a tárolóhely, mint a többi BMW-ben (még a középső szélső ülések alatt is van egy-egy rekesz), az ülések gombnyomásra ledönthetők, a harmadik sorban is találunk pohártartókat, a kalaptartó pedig szépen elbújtatható a csomagtérpadlóban, ha kinyitnánk a két hátsó pótszéket. Sőt, a csomagtér befogadóképessége öt ülés esetén 645 liter, amivel simán lepipál még egy 5-ös Touringot is!

Magas üléspozíció és nagy üvegfelületek jellemzik a BMW-t. A harmadik sor jó szívvel csak gyermekeknek ajánlható
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Azonban az Active Tourerhez képest 11 centivel megtoldott tengelytáv bármennyire is gigászivá teszi a második sor helykínálatát, a harmadik üléssort (+262 900 Ft) jó szívvel csak rövid utakra ajánlanám.

Az alapmodell 16 colos felniken érkezik, a csúcsverzió 18-ason gördül
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

De nem azért, mert kicsi a lábtér (a középső sorban lévő ülések sínen csúsztathatók, tehát ezzel nincs gond), hanem mert felhúzott lábakkal lehet csak utazni. Az első sorban ilyen jellegű problémák nincsenek, ráadásul az állítható combtámaszú, opciós első sportülések kényelméhez nem is férhet kétség. A vezető szemszögéből jó a magas üléspozíció is, de vannak olyan forgalmi szituációk, amikor a vaskos A-oszlopok miatt észnél kell lenni.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.