Temérdek újítása mellet is megmaradt a klasszikus forma

Annyi mindent tud az új 7-es sorozat, hogy innovációs laborban érzi magát benne az ember.

null

Ijedtségre persze nincs ok, hiszen a bajorok valaha készült legnagyobb sorozatgyártású modellje a temérdek vívmány ellenére sem felejtett el BMW lenni. A vezető itt is megtisztelve érezheti magát, hiszen a közel 5,1 méretes hossz ellenére is élvezetesen terelgetheti a gondjaira bízott nagyvasat, amelynek olyan nagy a forgalmi presztízse, hogy minduntalan le akarnak előle térni az autóstársak – pedig semmi nyomulás, villogás, dudálás nem volt.

BMW 730d xDrive
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Nem is lenne elegáns egy ilyen autótól, ha óriási hűtőveséit és lézerfényszóróit (981 700 Ft) arcátlan tolakodásra használná fel, sokkal inkább meggyőző, ha a megengedett tempóval suhan, mozgó autóipari mérföldkőként ékesítve az útpályát. Stílusa, atmoszférája méltóságteljes, ez már nem az ügyes vállalkozó mindennapi autója, bár néhány év múlva vélhetően a használtpiacon is kapnak majd utána. Hogy az új modellek értékesítésében mire lesz elég a lendülete, az hamarosan kiderül: a kifutó modellből 2014-ben 35, míg tavaly már csak 21 példány fogyott idehaza, miközben az obsitos szériánál jóval frissebb Mercedes-Benz S-osztályból 110 darab kelt el 2015-ben. Van tehát hova felzárkózni, a feladat leküzdéséhez pedig minden feltétel adott.

Választékos illatpatron-kollekció ionizálja az utastér levegőjét, a nagy mutatvány azonban a központi kijelzőre ható gesztusvezérlés
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A G11-es kódjelű 7-es rövid tengelytávú, 265 lovas sorhatos dízelét teszteltük. A vezérképviselet konfigurációja nem véletlen, hiszen a hazai eladások legjavát ettől a kombinációtól várják. Esszenciaként M sportcsomag (1 717 300 Ft) és xDrive összkerékhajtás (1 090 000 Ft) tette teljessé a képet. A 7-es orrán immár a veseprofil széléig nyúlnak be a lámpatestek, ami a szélességet hangsúlyozza, s hasonló a recept hátul is, apró szépséghiba azonban akad: a lökhárítóba integrált hatalmas kipufogó „ablakok” krómkerete mögött látszik az igazi cső puritán vége, amit bizony eldughattak volna ügyesebben is.

A hátul helyet foglalók egy Samsung tablet segítségével vezérelhetik a különböző fedélzeti rendszereket
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az utastérben ismerős BMW-érzés keríti hatalmába az embert, az uniformizálásnak hála semmit sem kell keresgetni a kezelőszervek között, az új vezetéstámogató és kényelmi tételek működtetését pedig gyorsan elsajátíthatjuk. Az üléskényelem maga a nagybetűs luxus, a kárpit finom a pozícióbeállítás arzenálja zavarba ejtően gazdag, s akkor még nem is aktiváltuk a masszázsprogramot.

Továbbra is elegáns üzleti autó a 7-es. Az új generáció lendületesebb stílusban prezentálja képességeit
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A maradéktalan menetkényelemhez a széria légrugózás is hozzáteszi a magáét, a szokott útvonalakon más autókkal markánsnak érezhető keresztbordák és úthullámok kisimulnak, alig észrevehetővé válnak. A beszűrődő menetzajt csupán a dízelmotor hidegindítás utáni moraja képviseli, utazótempónál süketszoba a 7-es kabinja, a hifi legmagasabb hangjai is szépen csilingelnek, beszélgetni a hátul helyet foglalókkal is normál hangszinten lehet.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Áram alatt – BMW luxus hibrid teszt

A felhasználói élmény ugyan kicsit más, de a hibrid hajtású újdonság nem semlegesíti a 3-as sorozat sava-borsát – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.