Tizenhárom brit rekordot döntött meg a Porsche Taycan

Még 2020 decemberében két utcai Taycan modellel a Porsche lefutott egy 1000 km-es versenyt.

null

A Porschénak jó emlékei vannak a Brands Hatch pályán megrendezett 1000 kilométeres versenyekről, 1970 áprilisában Pedro Rodriguez és Leo Kinnunen 5 kör előnnyel nyert egy 917-essel, az 1984-es versenyen az első hat helyen Porsche végzett – az első helyen Jan Lammers és Jonathan Palmer egy 956-ossal. Még 2020 decemberében két utcai Taycan modellel a Porsche lefutott egy 1000 km-es versenyt, amely során összesen 13 brit rekordot döntöttek meg – mostanra végzett a Motorsport UK azok hitelesítésével.

Reggel 7-kor volt a rajt, és este 8-kor ért véget a száguldás, négy órán keresztül sötétben köröztek az autók, több zápor gondoskodott arról, hogy soha nem volt teljesen száraz a pálya. A volán mögött Richard Atwood (Le Mans győztes), Jonathan Palmer (F-1), Harry King (2020 Carrera Cup GB győztes) és James Drolin (2020 Cayman Challenge GB győztes) váltották egymást. Nem akarták a fékezéssel és a gyorsítással pocsékolni az energiát, inkább az átlagsebesség-tartásra figyeltek, az utolsó körökben a fiatal pilóták energiafogyasztása 5%-kal csökkent a kezdetihez képest annak köszönhetően, hogy megfogadták a hosszú távú versenyzésben rutinos öreg rókák tanácsait.

Fotó: Flickr

Az „1 tonnánál nehezebb villanyautók” között a következő rekordokat döntötte meg a Porsche Taycan 4S: 0-50 km/óra gyorsulás, 50 mérföld megtétele, 100 km megtétele, 500 km megtétele, 500 mérföld megtétele, 1000 km megtétele és álló helyzetből egy óra alatt megtett távolság (98,192 km). A Porsche Taycan Turbo S szintén az „1 tonnánál nehezebb villanyautók” kategóriájában döntött rekordokat: 0-200 km/óra gyorsulás, 100 mérföld megtétele, 200 mérföld megtétele, álló helyzetből indulva 3 óra alatt megtett távolság (450,065 km) valamint 12 óra alatt megtett távolság (915,762 km).

A rekordkísérletben résztvevő autók a Performance Plus akkumulátort kapták, amelyeket 270 kW-tal lehet tölteni, azaz 22,5 perc alatt érhető el a 80%-os töltöttség. A Taycan 4S-ről közreadták, hogy az hat alkalommal ment ki tölteni, egy-egy kiállás átlagosan 30 percig tartott (összesen 3 óra 3 másodperc), ebben a boxutcába be- és kihajtás, és az akkumulátor 5%-ról 85%-ra töltése volt benne.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Őrültes, hogy mennyit fogyaszt százon egy Bugatti

A modern Bugattik által produkált számok, mint végsebesség, vagy 0-ról 100-ra gyorsulás egészen felfoghatatlannak tűnnek, és nem is igazán tudjuk ezeket a hétköznapi autókhoz mérni, olyan elképesztőek a különbségek. Viszont a fogyasztás más téma.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.