Többféle versenyautót készít a Ford az új Bronco alapján

Extrém terepjárótól a nagy sebességű terepraliig terjed a Ford Bronco alapján készülő versenyautók sora.

null

A Ranger alvázára felépített Bronco terepjáró fejlesztése során is segítségül hívta a versenysportot a Ford, a technikát egy tereprali-versenyautóban tesztelték, most pedig rögtön két gyári építésű versenyautót is bemutattak. A King of the Hammers nevű off-road versenyre készítették el a Bronco 4400 elnevezésű autókat.

Ezek egyedi csővázra épülnek, alig van karosszéria, hogy a lehető legnagyobb mozgásteret hagyják a kerekeknek, a motor és a hajtáslánc az, ami a szériamodellen alapul. A King of the Hammers verseny 144 km-es távján sivatagi homokdűnék közötti száguldás és sziklamászás is van, tehát csak sokoldalú járműnek van esélye a győzelemre.

Fotó: Flickr

A Bronco 4600-as ezzel szemben teljes egészében a sorozatgyártású Sasquatch modellre épül, a 2,7 literes V6-os EcoBoost-ot és a tízfokozatú automatikus váltót használja, és a feláras HOSS (High-Performance Off-Road Stability Suspension) felfüggesztést is megkapja. A Wilwood szállítja a fékrendszert, a 35 col átmérőjű kerekek BFGoodrich mud-terrain T/A abroncsokat használnak.

Az első felfüggesztésben erősebb kerékagyakat használnak, a hátsó merevhidat strapabíróbb darabra cserélik, elöl megtartják az elektronikus differenciálzárat, hátul mechanikus differenciálzárat használnak, a Geiser Brothers műhely szállítja az FIA-előírásoknak megfelelő bukókeretet, a homológ kagylóülések a Recaro termékei.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Az USA-ban még mindig a régi Nissan pickup készül

Bemutatkozott a 2022-es észak-amerikai Nissan Frontier, amely az előd alvázát és technikáját kínálja szemrevalóbb csomagolásban.

Amíg Európában 2014-ben leváltották a 2004-ben bemutatott Nissan Navara pickupot (és nemrég megújították azt is), az Egyesült Államokban egészen mostanáig készült a modell, és a 2022-es változatnál is csak a karosszériát cserélték le az eddig is használt technikán. A hossz 13 centis növekedése teljes egészében az új orrésznek köszönhető, ami egyfelől az aktuális márkaarculatba illeszkedik, másfelől a gyalogosvédelmet is javítja.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.