Vért izzadtak a mérnökök, hogy az új GT3 jobb legyen mint elődje

Teljesen új, kettős keresztlengőkaros első felfüggesztést is bevetnek a vezetési élmény növelése érdekében.

null

Nagyobb és nehezebb lett az elődnél a Porsche 911 aktuális generációja, és ez nagy kihívást jelentett azoknak a fejlesztőknek, akiket a GT3 változat fejlesztésével bíztak meg. A 4,0 literes, hathengeres boxermotoron nem nagyon tudtak tovább faragni, mindössze 10 lóerő és 10 Nm az előrelépés az elődhöz képest.

Gyakorlatilag megfelel a 911 RSR versenyautóban használt darabnak az utcai 911 GT3 farába épített motor, beleértve a hengerenkénti pillangószelepet használó szívósort és a titán dugattyúkat, az igazi újdonságot a kipufogórendszer jelenti, amely három- helyett csak egy dobot használ, cserébe belekerült két részecskeszűrő; könnyebb lett a rendszer és jobb a hang is azáltal, hogy nincs annyi tompítás.

A csúcsteljesítmény 510 lóerő (8400/perc), a maximális nyomaték 470 Nm (6100/perc), a leszabályozási fordulat 9000/perc. A váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy hétfokozatú duplakuplungos lehet – az elődből származik a PDK váltó, az aktuális 911-esben már nyolcfokozatú egységet használnak; az alacsonyabb tömeg miatt döntöttek így. A kézi váltós modell tömege 1418 kg, a PDK-váltósé 1435 kg, utóbbi a gyorsabb és folytonos nyomatéktovábbítást lehetővé tevő kapcsolások miatt sokkal fürgébb.

Nem mintha a kézi váltósra lehetne panaszkodni: 0-100 km/óra 3,9 másodperc, 0-200 km/óra 11,9 másodperc, a csúcssebesség 320 km/óra. Ennél a PDK-val szerelt modell 7 tizeddel (!!!) fürgébb: 0-100 km/óra 3,2 másodperc, 0-200 km/óra 10,8 másodperc, a csúcssebesség 318 km/óra. Egy-az-egyben a 911 RSR-ből vették át a kettős keresztlengőkaros első felfüggesztést, amelyet először alkalmaznak utcai autón; a lengéscsillapítónak csak függőleges irányú erőkkel kell foglalkoznia és jobb a kerék megvezetése is.

A többlengőkaros hátsó felfüggesztésben a legtöbb erőt továbbító alsó lengőkarhoz új gömbfejeket készítettek, alapfelszerelés a hátsókerék-kormányzás. Az első tengelyen 380 helyett 408 mm átmérőjű féktárcsákat használnak, mégis sikerült 17%-kal csökkenteni a tömeget, a vékonyabb ablaküvegek 5 kg-ot takarítanak meg, a karbon tetőlemez 1 kg-ot, a lítium-ion 12V-os akkumulátor 10 kg-ot spórol.

Az új aerodinamikai csomag a korábbinál 50%-kal nagyobb leszorító-erőt termel, Performance állásban (kézzel kell az első légterelőket és a hátsó szárnyat átállítani) 150%-kal nő a leszorító-erő 200 km/órás tempónál; utóbbi csak versenypályás használatra engedélyezett a Porsche szerint. Erre, no és az extralistán szereplő Michelin Pilot Sport Cup 2 R abroncsokra is szükség volt ahhoz, hogy a Nürburgring Nordschleifén 6:59,927 alatt, az elődnél 17 másodperccel gyorsabban száguldjon végig a 911 GT3; Lars Kern gyári tesztpilóta ült a volán mögött.

A kép illusztráció
Fotó: Pexels

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.