Vörös és fekete – Sportos kivitelű Ford teszt

A Focus harmadik generációja jobb formában van és vonzóbb, mint valaha.

null

Egy olyan univerzális és népszerű típus, mint a Ford Focus, szinte kívánja a különleges kiadásokat, a frissítés után bevezetett, sportcsomagos ST-Line kivitel három változatban kapható. Az alap mellett Red és Black Edition is konfigurálható 6 600 000 Ft-os alapáron, amely 670 000 Ft-os felárat jelentene, ha utóbbiakhoz választható lenne a 125 lóerős 1.0 EcoBoost motor. A kínálat azonban a 150 lóerős 1,5-össel indul, így a felár 300 000 Ft-ra csökken.

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line Red Edition
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ennyiért 17-es helyett 18 colos felnigarnitúra, bőrhuzatos kézifékkar, valamint a különleges színek járnak, melyekből a vevő a Racing Red és a Panther Black árnyalatot is megkapja, ízlés dolga, ki melyiket látná nagyobb felületen. Pirosban, fekete kiegészítőkkel kevésbé extravagáns, annál dögösebb a külseje, jól állnak neki a sportos műanyag toldatok és a fekete kiegészítők. A csinosabb hűtőmaszkkal és az új első-hátsó lámpákkal önmagára talált a Focus formaterve, a fekete felniken át jól látható piros féknyergek pedig az átlagosnál nagyobb teljesítményt sejtetnek.

Jó fogású a sportkormány, a külső tükrök kicsik, de mindkettő aszferikus
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A tesztautó 150 lóerővel és hatfokozatú kézi váltóval már átlagon felülinek nevezhető, de akinek hiányzik még egy kis kraft, 390 000 Ft-ért plusz 32 lóerőt kap. Mi az alapáras konfigurációval is elégedettek voltunk, hiszen a technika a Focus erősebbik oldala. Jól kezelhető és élvezetesen vezethető, 2000-es fordulatról élénken megindul. Csendesen jár a motor, ami ebben az autóban inkább előny, mintsem hátrány.

Sportülés és kontrasztvarrás is jár az ST-Line-hoz Alacsony a hátsó ülőlap, a helykínálat átlagos
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Sportfutóműve komolyabb teljesítménnyel is megbirkózna, nagy tempó mellett is jól fordul, egy tömbként mozog, csak a háta hajlamos enyhe riszálásra, különben stabil marad és jó az egyensúlya. A rugózási komfort egy részéről ugyan le kell mondani, de a viselkedése így is összhangban van a karakterével. Gyors és az átlagnál több visszajelzést ad a kormányzás. Néha képes megakadni, viszont rövid utakon jár a váltókar, szerencsés fokozatkiosztása is jót tesz a fogyasztásnak. Dinamikus vezetés mellett is kitartanak a hatékony fékek, érezhetően a vezető kedvében jártak a tervezők.

Jól áll a formába belesimuló hátsó légterelő a Focusnak. Defektjavító szettel 363 literes a csomagtartó, magas a rakodóperem
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Családi autóként is megállja a helyét, de a terjengős belső formák sok helyet vesznek el a térből, amire a fekete belső kárpit is ráerősít. Ezen segíthetne a 170 000 Ft-os tolótető. Igényes anyagokból rakták össze az utasteret, gyorsan felmelegíti az első utasokat az ülésfűtés, és nem kell sokat várni a szélvédő jégtelenítésére sem. Télen áldás a kormányfűtés és átok a hideg fém váltógomb, pedig a piros díszvarrás mellett ezt szánták az ST-Line csomag egyik ékének.

Jó minőségű úton élvezhetők a feszes futómű és a 18 colos kerekek képességei
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Akárcsak az érintőképernyőt, hiszen egyre több funkciója van, mégis lassan reagál, ami megnehezíti a használatát vezetés közben. Szerencse, hogy a Ford öregedő kompaktja élményben még mindig az egyik legjobb a kategóriában.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Nem hibátlan viszont megbízható és szerethető ez a Civic

Az „ufó” Civic nem problémamentes autó, de a törődést meghálálja, ez a 300 000 kilométert futott példány is erről árulkodik – írja az Autó-Motor.

Az ezredfordulón a Honda úgy döntött, leszámol az unalmas japán autó sztereotípiájával, és a Civic nyolcadik generációjának európai piacra szánt változatát egyedi formatervvel mutatta be.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.