Csehszlovákia hamar felismerte az 1989. novemberi rendszerváltást követően, hogy a Škoda autógyár önmagában nem lenne képes megállni a helyét a hirtelen kinyílt piacon, ezért elkezdtek vevőt keresni. Egy 24 tagú listából végül 8 autógyártóval kezdték meg a tárgyalásokat 1990. nyarán Petr Pithart miniszterelnök vezetésével. Négy ajánlat érkezett, de kettőt visszavontak, így augusztusban már csak a Renault/Volvo szövetség és a Volkswagen-konszern maradt kérőnek. A december 9 és 10-én, illetve 21-én megtartott további tárgyalások alkalmával döntötték el, hogy a Volkswagen konszernnek értékesítik a Škoda gyárat, mert jobb hosszú távú koncepciót dolgoztak ki a németek. 1991. március 28-án, Jan Vrba ipari miniszter és Carl H. Hahn a VW konszern igazgatótanácsának az elnöke írta alá az adásvételi szerződést, 620 millió márkáért cserébe megkapta a Škoda Auto részvényeinek 31%-át, végül 2000. május 30-án lett az autógyár 100%-os tulajdonosa a német a cég.