Ausztráliában már nagyban száguld a GR Yaris raliautó

Egészen mostanáig versenyautó-változat nélkül volt a gyártó népszerű közúti raliautója.

null

A WRC rali világbajnokságon még a régi Yarisszal áll rajthoz a Toyota (jövőre kell teljesen új, hibrid hajtásláncú autót fejleszteni), Ausztráliában azonban már az új GR Yaris alapján épült versenyautóval indulnak a bajnokságban. Tavaly novemberben számoltunk be a fejlesztés elindulásáról, akkor kaptuk meg az első számítógépes grafikákat az új AP4-esről, amelynek első példányát már tesztelik is.

A név egyébként egészen pontosan Toyota GR Yaris Asia-Pacific 4WD, és az ausztrál forgalmazó és a Neal Bates Motorsport közös munkájáról van szó. A helyi mérnökök munkáját a japán fejlesztők is segítették, különös tekintettel a bukókeret pontos kialakítására és az aerodinamikai csomag hatékonyságát is javították.

Egy trükk a kamerának
Fotó: YouTube

Az 1,6 literes háromhengeres turbómotort a Toyota Gazoo Racing Europe mérnökei alakították át az AP4 kategória előírásainak megfelelően, a blokk, a hengerfej és a szívósor gyári, de a leömlő és a turbófeltöltő már egyedi alkatrész, a teljesítményadat nem ismert, csak az, hogy erősebb az utcainál (261 LE/360 Nm) a versenymotor, a váltó hatfokozatú szekvenciális.

A versenyautó-átalakítás könnyen ment, hiszen a Tommi Makinen Racing mérnökei már eleve gondoltak erre a különleges változat megépítésénél, azonban azzal nem számoltak, hogy túl könnyű lesz az autó.

A teljes cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: YouTube

Magyarországi műhelyben készülnek a francia márka versenyautói

Kevesen tudják, de mindössze két műhely van a világon, ahol a Peugeot Sport Rally4-es versenyautói épülnek. Az egyik Portugáliában, a másik Magyarországon, Budakeszin. Ez utóbbi vezetője, Tagai Tamás közel másfél évtizede dolgozik együtt a márkával; nála jobban aligha ismeri bárki is az autót és a Peugeot ügyfél-versenyprogramját. A 2021-es Peugeot kupa tavaszi nyitóversenye különleges jelentőséggel bír a negyedik éve megrendezésre kerülő márkabajnokság történetében: ez lesz az első futam, ahol már a vadonatúj Peugeot 208 Rally4 versenyautókkal állnak rajthoz a versenyzők.

Ezek az autók ugyanúgy a Tagai Racing Technology (TRT) budakeszi műhelyében készülnek, mint elődeik éveken át, ám a Peugeot Sport az új konstrukcióval párhuzamosan, alapjaitól kezdve átdolgozta versenyprogramját, amiben minden eddiginél fontosabb szerepet szánt a TRT műhelynek – nem csak a régióban, de az egész világon. Tagai Tamás az ezredforduló óta épít és ad bérbe versenyautókat – eleinte magának, később pedig egyre növekvő számú megrendelőinek.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.