Csendes, takarékos és sportos japán kisautó

Sportosabb megjelenéssel és nagy lökettérfogatú szívómotorral folytatja pályafutását a típus.

null

A parkolóban álló sportos Mazda3-ashoz lépve vonzó látvány fogadja az embert, a többi közlekedő azonban nem így van ezzel: fenyegetőnek érzik a mögöttük közeledő autót. Amíg a lépcsőshátú a konzervatív vásárlóknak készül krómos hűtőráccsal és szürke belsővel, addig a tesztelt ötajtósnál fényes fekete betéttel díszítik a maszkot, amelyet szintén fekete hátterű, LED-es fényszórók kereteznek, ráadásul mivel cápaszerű a front kialakítása, legtöbbször a kocsi orra is árnyékban van. A visszapillantóban csak a nagy sötétségből kivillanó szúrófényeket látni, az emberek nem kockáztatnak, inkább lehúzódnak – nyugtató az ilyen zavartalan haladás.

Mazda3 G122
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Nagy felületekkel, lágyan ívelt sportos vonalakkal dolgoztak a formatervezők, amivel csak annyi a baj, hogy elképesztően vastagra sikeredett a hátsó oszlop, ami nélkülözhetetlenné teszi a radart és a kamerát – utóbbi csak a 450 000 Ft-os felárú Plus csomagban található meg. A lendületesen emelkedő övvonal miatt a hátsó oldalablakok parányiak és magasan vannak, a külsőhöz hasonlóan pedig itt is a fekete szín a meghatározó, ezért a második sorban bezártságérzése van az embernek – miközben a rendelkezésre álló hely átlagos. Az első sorban szó szerint jobbak a kilátások, hiszen nem spóroltak a csillogó krómmal és az ezüstös kapcsolókkal, és üde színfoltként itt van még a műszerpult falcából előbukkanó nagyméretű központi kijelző is.

Körbeöleli a vezetőt a műszerfal, extraként vetített kijelző is tájékoztat
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Példás a kezelhetőség, a kormánykerék tág határok között állítható, ahogy az ülés is, így nem kell feltétlenül a mérnökök által ajánlott pózban – nyújtott lábbal és egyenes derékkal ülni a padlón – vezetni. Kellő mértékben találunk fizikai kapcsolókat, az érintőképernyő csak álló helyzetben használható, menet közben a két ülés közötti központi kezelőszervre kell hagyatkozni, nekem túlságosan hátul és mélyen volt a forgókapcsoló. Sajnos a továbbfejlesztett Skyactiv-technikából kimaradt a szórakoztatóelektronika fejlesztése, a rádióadók listája továbbra is csak pillanatnyi várakozást követően jelenik meg, ami ismeretlen tájon-adókörzetben autózva idegesítő lehet.

Teljesen új a sportos megjelenés, de azért felismerhetők az előző Mazda3-as vonásai
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.