Francia lecke – kompakt szabadidő-autó teszt

Új motorral együtt a franciák duplakuplungos váltóját is megkapta a járgány csúcsváltozata.

null

A Nissan sikermodelljének második generációja két lépésben nyerte el mai formáját, először a megjelenését modernizálták, majd új hajtásláncokat kapott, melyeket a Renault modelljein kívül a Mercedes-Benz elsőkerék-hajtású típusaiban is használnak. A nemzetközi bemutatón már vezettük az új csúcsmodellt, majd a hazai tesztprogram során is kiderült, hogy a DCT beépítésével a Qashqai új arcát mutatja.

Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A vásárlók igényeire jó érzékkel reagáló kompakt szabadidő-autó a korábbi 1,6 literes, turbós benzinmotorral 3 lóerővel izmosabb volt, az 1,3 literes azonban 20 Nm-rel, a kuplungpedál nélküli változat pedig 30 Nm-rel nagyobb nyomatékot ad le, ami nemcsak a magas, hanem az alacsony fordulatszám-tartományokban is érezhető, ahol a napi használat során a leggyakrabban dolgozik a motor. Indulásnál, egy nagyobb gázadásra kipörögnek az első kerekek (összkerékhajtás felárért sem rendelhető), ez hasonló viselkedést eredményez a szintén nyomatékos villanyautókéhoz, már csak azért is, mert teljesen zajtalanul működik. A futómű felől sem jutnak el zavaró hanghatások az utastérbe.

Megfelelő minőségűek az anyagok, átgondolt, funkcionális a belső kialakítás
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A motor és a váltó kettőse jól összeszokott páros hatását kelti, lineárisan gyorsul, dinamikusan vezethető, négy utassal és csomagokkal terhelve sem jön zavarba. 90 km/órás tempónál 1800-at, 130-nál 2700-at forog a főtengely, átlagfogyasztása 8,0 l/100 km alatt tartható, ami a karosszéria légellenállását és tömegét, illetve a teljesítményt tekintve elfogadható. Bár a DCT feltűnésmentesen kapcsolja a fokozatokat, bizonyos tempónál hajlamos a torpanásra, olyankor kissé darabossá válik. Ez kézi üzemmódban kiküszöbölhető, az esetek többségében azonban nem feltűnő és valóban megkönnyíti a Qashqai kezelését.

A nyomatékos, 160 lóerős turbómotor felára 495 000 Ft, a DCT-váltó további 625 000 Ft-ba kerül
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Futóművét is komfortosra hangolták, ami nem ártott stabil úttartásának és fordulékonyságának, a kis tömeg miatt azonban rossz úton enyhén pattogós a felfüggesztés. A szabályozható rásegítésű, teljesen szintetikus kormányzás egyértelművé teszi, hogy nem a sportos vezetőkre, hanem a kiszámítható közlekedési eszközre vágyókra gondoltak a mérnökök, amikor a finomhangolást végezték, ami általánosságban elmondható az egész autóról, és éppen ez teheti továbbra is népszerűvé.

Hatásos a fékrendszer, az átlagosnál azonban nagyobb pedálerőt igényel
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.