Hivatalos kémfotón a népszerű német gyártó új családi autója

Hamarosan hivatalosan is bemutatkozik az új Citan/T-osztály, az akár hétszemélyes belsővel is választható a Mercedes-Benztől.

null

Amíg az első generációnál már csak a kész Renault Kangoo átmárkázására volt lehetősége a Mercedes-Benznek, a hamarosan hivatalosan is bemutatkozó második Citan esetén már a fejlesztés kezdeti szakaszától része volt a munkának a stuttgarti cég. Ez a garanciája annak, hogy az új modell a német cég kínálatának többi tagjához hasonlóan már ötcsillagos értékelést érjen el az EuroNCAP törésteszten; az elődnél ezt nem sikerült elérni – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Hamarosan hivatalosan is bemutatkozik az új Citan/T-osztály, az akár hétszemélyes belsővel is választható a Mercedes-Benztől.
Fotó: AUTÓ-MOTOR

Nem tudjuk, hogy az aszimmetrikus – a jobb oldalon a B oszlop a tolóajtóval együtt mozog – karosszériakialakítást is a stuttgarti mérnököknek köszönhetjük, majd a hivatalos leleplezésnél derül majd ki. A haszonjármű változatnál megtartják a Citan nevet, a személyautó T-osztályként kerül a kereskedésekbe. Az elődből három hossz létezett, a legrövidebb karosszéria nem kap utódot, tehát két változatban – normál és nyújtott – lesz megvásárolható az újdonság, saját műszerfalat és üléseket kap a Mercedes-Benz változat, illetve a felfüggesztés hangolása is egyedi.

A motorkínálatban az 1,3 literes turbómotor és az 1,5-ös dízel lesz a főszereplő, 2022-ben érkezik majd az akkumulátoros-elektromos változat EQT néven. A belső égésű motorokhoz hatfokozatú kézi kapcsolású vagy hétfokozatú duplakuplungos váltót kínálnak. A nyáron kerül majd a szalonokba az új Mercedes-Benz Citan és T-osztály.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Francia lecke – kompakt szabadidő-autó teszt

A Renault-tól származó új motorral együtt a franciák duplakuplungos váltóját is megkapta a Qashqai csúcsváltozata – olvasható az Autó-Motor cikkében.

A Nissan sikermodelljének második generációja két lépésben nyerte el mai formáját, először a megjelenését modernizálták, majd új hajtásláncokat kapott, melyeket a Renault modelljein kívül a Mercedes-Benz elsőkerék-hajtású típusaiban is használnak. A nemzetközi bemutatón már vezettük az új csúcsmodellt, majd a hazai tesztprogram során is kiderült, hogy a DCT beépítésével a Qashqai új arcát mutatja.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.