Kiütéses győzelem – koreai ötajtós kupé teszt

Nem egyszerűen belép a hátsókerék-hajtású kupék piacára a koreai márka, de rögtön meg is szerzi az első helyet!

null

Amíg fotókon már-már bazárinak tűnik a Kia Stinger vadabb megjelenése, a valóságban nagyon is dögös a látvány, ami annak köszönhető, hogy szokatlanul lapos és széles az ötajtós kivitelű autó karosszériája. Rég volt már olyan tesztautó nálunk – beleértve a Mercedes-AMG GTC Roadstert is –, amit ennyire megbámultak. Nemcsak márkatársak, de prémiumautók vezetői is alaposan megnézték, rengeteg gyalogos fordult utána, még parkolóban is megszólítottak, megdicsértek, hogy milyen jó az ízlésem, hogy ilyen szép kék Kiát vásároltam. Gyorsan hárítottam a dicséretet, hiszen nem én konfiguráltam a tesztautót, de érdekes volt megtapasztalni, hogy felismerték a márkát és a típust is.

Kia Stinger 2.0 T-GDi
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A Kia formatervezői tudják, mitől döglik a légy: függőleges a kocsi orra. A sarkokba tolták ki a GT Line szinten teljesen LED-es fényszórókat, hatalmasak a légbeömlők, az első sárvédőkön és a hátsó lökhárítón is ténylegesen működő, a kerékjáratokból levegőt kivezető szellőzőnyílások vannak. Két részlettel kell megbarátkozni, a motorháztetőbe helyezett fekete színű ál-légbeömlőkkel és a hátsó lámpáktól előrenyúló fényvisszaverőkkel. Nagyon eltalálták az arányokat, hosszú az orr, ível a tető, a 18 colos kerekek is helyénvalónak tűnnek az ötajtós kupén. Amíg kívülről nézve egyedi a megjelenés (a hátsó rész kicsit a bumeránglámpás Maserati kupéra hasonlít), a belső térben már felfedezni a német behatást.

Kitűnő a minőségérzet, az összhatás németes. Rengeteg a gomb és a kapcsoló
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Leginkább a Mercedes-Benz márka jellegzetes megoldásai kacsintanak vissza, legyen szó az ajtókon lévő hangszórók fémbetétjéről, a kerek középső szellőzőnyílásokról, vagy épp a vastag műanyagkerettel a műszerfal közepére illesztett kijelzőről. A minőségérzettel nincs baj, de bizony a gombok és kapcsolók rengetege nem csak ránézésre bonyolult. A középkonzol ezüstszínű díszlécében vegyesen találunk funkciógombokat és az érintőképernyős fejegység menüjének gyorselérést biztosító kapcsolóit, alatta a szellőzés vezérlése kapott helyet.

Csak 4000-es fordulat felett kezdi hallatni a hangját a négyhengeres benzines
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ami központi kezelőszervnek néz ki az előválasztó kar mögött, az valójában az üzemmódválasztó (a takarékostól a sportosig), de még e mögé, a könyöklő takarásába is jutott bőven gomb. A kormány küllőit is teljesen megtöltik a billenőkapcsolók és gombok, innen kell vezérelni a műszeregységben elhelyezett kijelzőn hozzáférhető fedélzeti menüt, ahol a megszokottnál sokkal részletesebben elmélyülhetünk a beállításokban, például a vetített kijelző színét is meghatározhatjuk.

Könnyen táncba lehet vinni a benzines ötajtós Stingert, és ugyanilyen egyszerű az egyenes útra terelés
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Külső értékek – koreai sport(os) kupé teszt

Gondban lennék, ha hirtelen meg kellene neveznem az i30 Fastback ellenfeleit. A koreaiak kompakt kupénak tartják ezt a változatot, és ebbe a megfogalmazásba sok minden belefér: az akár 410 lóerős motorral rendelhető BMW 2-es sorozattól kezdve a Renault Mégane Grand-Coupén át a Kecskeméten készülő Mercedes-Benz CLA-ig, de ha egy kicsit kiszélesítjük a látómezőnket, itt a magasabb építésű Toyota C-HR is.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.