Külső értékek – koreai sport(os) kupé

Kupéval tetézi kompakt modellsorozatát a koreai márka.

null

Gondban lennék, ha hirtelen meg kellene neveznem az i30 Fastback ellenfeleit. A koreaiak kompakt kupénak tartják ezt a változatot, és ebbe a megfogalmazásba sok minden belefér: az akár 410 lóerős motorral rendelhető BMW 2-es sorozattól kezdve a Renault Mégane Grand-Coupén át a Kecskeméten készülő Mercedes-Benz CLA-ig, de ha egy kicsit kiszélesítjük a látómezőnket, itt a magasabb építésű Toyota C-HR is. Valójában nem is kell a konkurencia háza táján nézelődni, ha az i30 Fastback ellenfelét keressük, hiszen az ott van ugyanabban a szalonban: az Ioniq nevű alternatív hajtású modell, nagyjából ekkora méretű, ötajtós karosszériával. Amíg annál az aerodinamikailag előnyös kialakítás miatt választották a nyújtott formát, addig az i30-as modellnél a szépség miatt alakították át a hátsót.

Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi DCT
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Kifejezetten mercis az új befejezés egyes szemlélők véleménye szerint, amiben van némi igazság, de azért nem áll fenn az összetévesztés veszélye. Már a hátsó oldalajtóknál lefelé fordul a tetővonal, egy kicsit megtörik ugyan a lágy ív a hátsó szélvédő tövében, de ettől még nem lépcsős a befejezés. A lökhárító pereménél kialakított apró résben rejtőzik a kilincset helyettesítő elektronikus kapcsoló, amelynek segítségével fel tudjuk emelni a hátsó ajtót, amiről lespórolták az ablaktörlőt.

Inkább elegáns, mint sportos a hangulat. Idegesítő, hogy a tempomat a beállított sebességhez képest -4 km/órával halad
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Meglepődik az ember a raktér láttán, sokkal kisebb teret látunk, mint a papír által ígért 450 liter, abba ugyanis a padló alatti részt is beleszámolták – tesztautónknál szükségpótkerék (25 000 Ft) is volt a fedélzeten. Nem csak hátul szolgál újdonsággal a Fastback karosszéria – bár kétségkívül itt történt a legnagyobb átalakítás –, az első lökhárítót olyan darabra cserélték, amelynél a vízesés-hűtőrács alatt keresztben végighúzódik egy légbeömlő, és ívesek az itt elhelyezett menetfények. Látványosak a Premium csúcsszinten járó 17 colos könnyűfém felnik.

Minimális a bőr/szövet kárpitozású ülések oldaltartása, hátul passzentos a fej- és lábtér
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Fekete-szürke az üléskárpit és a műszerfal is, inkább elegáns, mint sportos a hangulat az utastérben. Tág határok között állítható mind a kormánykerék, mind a vezetőülés, még kihúzható combtámasz is van, az oldaltartás jó indulattal nevezhető átlagosnak. Ott a műszerfal közepén a manapság elengedhetetlen „lebegő” kialakítású érintőképernyő, de ez csak a szórakoztatóelektronikai berendezésekre vonatkozik, minden kényelmi és biztonsági rendszert fizikai kapcsolókkal működtethetünk. Például a sávtartó segédet a kormánytól balra lehet deaktiválni, azért emelem ezt ki, mert engem zavart, hogy a forgalmi sáv mértani közepén próbálja tartani az autót, már a vonal megközelítésére is apró korrekció a válasz.

Egészen jól fordul a feszes rugózású Fastback, de nem sportkocsi
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Spórolás büntetlenül – koreai hibrid teszt

Valóságos hadjáratot indított a Hyundai és a Kia az autópiacon, így egyre nagyobb lendülettel haladnak előre, ami a modellkínálaton is meglátszik. Csaknem minden kategóriában jelen van a két – egymástól különböző karakterű – márka, most éppen az alternatív hajtású modellekkel készülnek robbantani.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.