Külső segítséggel készül a legújabb elektromos motorkerékpár + videó

Az első vázlatrajzok alapján nem egyszerűen meglévő konstrukciót módosítottak a mérnökök.

null

Még 2019 májusában jelentette be a Triumph, hogy fennállásának első elektromos motorkerékpárján dolgozik, most pedig újabb részleteket ismertettek a TE-1 projektről. Kezdjük azzal, hogy a villanymotoros hajtás területén nagy tapasztalatokkal bíró partnerek segítségét veszi igénybe a motorkerékpárgyár, az akkumulátort és a teljesítményelektronikát a Williams Advanced Engineering készíti, a hajtómotor az Integral Powertrain terméke, a szoftvert és a finomhangolást, illetve a prototípus stádium előtti virtuális tesztelést pedig a Warwick-i Egyetem segítségével fejlesztik.

Az első vázlatrajzok alapján nem egyszerűen meglévő konstrukciót módosítottak a mérnökök, hanem teljesen új fejlesztéssel van dolgunk. Az akkumulátor fémháza is teherhordó szerepet tölt be a vázon belül, a hátsó felfüggesztésben egyoldali lengőkart használnak.

Az akkumulátor teljesítményleadása rövid ideig 170 kW, tartósan 90 kW-ot tud szolgáltatni, a kapacitása 15 kWh, a hajtómotor csúcsteljesítménye 177 lóerő, tartósan 109 lóerőt tud.

Teljesen új fejlesztés ez az elektromos motor
Fotó: Youtube (képernyőfotó)

A fejlett hűtésnek köszönhetően időjárástól és töltöttségi szinttől függetlenül a vezető élvezheti majd a maximális teljesítményt, a 360 V feszültségű rendszer villámtöltést is tud fogadni, amivel kevesebb, mint 20 perc alatt érhető el a 80%-os töltöttségi szint.

Az egyszerűség kedvéért a teljesítmény- és töltéselektronikát az akkumulátorházba építik be, az elhelyezésnél figyeltek arra, hogy a lehető legalacsonyabbra kerüljön a Triumph TE-1 tömegközéppontja.

Az új elektromos motorkerékpárt bemutató eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Darabokban lehet megvásárolni ezt az elektromos motorkerékpárt

Számos nagyszerű jármű köthető brit fészerhez, a Shednought One elnevezésű elektromos motorkerékpár fejlesztője, a Shed Rides nevű műhely is a zseniális alkotásoknak a sorát akarja gyarapítani. Az ötlet újdonsága, hogy az alapcsomagban csak a váz, az akkumulátor, a hajtómotor és az ülés van benne, és abból olyan gépet épít magának az ügyfél, ami a saját igényeinek a legjobban megfelel. Ehhez persze a megfelelő kiegészítőket is biztosítják, de akár a saját meglévő alkatrészeit is felhasználhatja hozzá a vásárló. Hegyes vidékre például rövidebb áttételre van szükség, míg síkságon, aztán különféle csomagtartókat is el lehet helyezni a vázon, vagy akár vonóhoroggal is lehet hozzá teherszállító utánfutót kapcsolni – amihez szintén szükség lehet a rövidebb áttételezésre –, a lehetőségek tárház végtelen. A műszerfal például egy okostelefon-tartót jelent, amely aztán a megfelelő alkalmazás elindításával jeleníti meg a Shednought One elektronikája által küldött adatokat, köztük a sebességértéket is.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.