Logisztikai központ lesz a japán autógyártó brit üzeméből

Két évvel ezelőtt jelentette be a Honda, hogy bezárja a swindoni üzemét, megvan a vevő, aki logisztikai központot valósít meg az autógyár helyén.

null

Két évvel ezelőtt jelentette be a Honda, hogy bezárja a swindoni üzemét, megvan a vevő, aki logisztikai központot valósít meg az autógyár helyén.

Vevőt talált a Honda a brit gyárára, a vevő a Panattoni nevű logisztikai vállalkozás, amely 700 millió fontos befektetéssel logisztikai központot hoz létre Swindonban, az autógyár területén. Pontos időpontot még nem közöltek, de várhatóan a Civic-modellváltás európai bekövetkezte jelenti a végét a termelésnek, előreláthatóan 2022 elején kerül majd sor az új, immár Japánban gyártott kompakt modell piaci bevezetésére – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Két évvel ezelőtt jelentette be a Honda, hogy bezárja a swindoni üzemét, megvan a vevő, aki logisztikai központot valósít meg az autógyár helyén.
Fotó: AUTÓ-MOTOR

A Honda 1985-ben vásárolta meg azt az egykori repülőteret Swindonban, ahol aztán első körben az Európába érkezett új autók nullrevízióját végezték 1986-tól. A motorgyár 1989-re készült el – az erőforrásokat az ekkor a japánokkal kooperáló Rover termékeibe szerelték –, az autógyárat 1992-ben nyitották meg az Accorddal, 94-től készültek itt Civicek, 2000-től a CR-V. 2001-ben nyílt meg a 2-es számú összeszerelő üzem, évi 250 000 autóra növelve a kapacitást. 2003-ban ünnepelték az egymilliomodik, 2008-ban a kétmilliomodik autó elkészültét.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Retró-ruha az MX-5-nek

A Nihon Automobile College hallgatói készítették el a Cosmo Vision elnevezésű Mazda MX-5 átépítést. A Nihon Automobile College (NATS) végzős hallgatóinak az alkotása a Mazda NATS Cosmo Vision, amelyen a diákok végeztek minden munkát, a karosszérialakatolástól kezdve az autószerelésig és a fényezésig.

A kiindulási alapot az ND generációs Mazda MX-5-ös volt, amelyen az összes külső karosszériaelemet lecserélték.

A másfél literes motorhoz lényegében nem nyúltak, de azért sportlégszűrőt és sportkipufogót építettek be, a futómű állítható magasságú és jelentősen kiszélesítették a nyomtávot.

A karosszéria teljesen egyedi, az egyszerűség kedvéért a fényszórókat a Volkswagen Beetle-ről vették át. A Mazda NATS Cosmo Vision vizsgamunka, nem terveznek belőle több példányt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.