Örökifjú 70-es – retró megjelenésű német luxusautó teszt

Kétszínű külsővel és luxusautókat megszégyenítő belső tartalommal – és árral – jön a német márka furgonja.

null

Még szerencse, hogy nem spóroltak a kapaszkodókkal, amelyek segítségével az ember a magasan lévő vezetőülésben tud helyet foglalni. Amikor ugyanis elkezdi alaposabban tanulmányozni az extralistát, valamit meg kell markolni. Ott ugyanis olyanokat olvashat, mint a kétszínű fényezés 923 290 Ft-ért, kétszínű Nappa-bőr belső 1 442 000 Ft-ért, de a vezetőülés alatt lévő, a hátul utazókat kiszolgáló konnektorért is 289 560 Ft-ot kérnek (hozzátéve, hogy ennek választása 4-6 héttel növeli a szállítási határidőt). Itt még árukapcsolás is van, több választható extra közül állófűtés került a tesztautóba 817 880 Ft-ért… Ehhez képest olcsó a hátsó tengely zárható differenciálműve 368 300 Ft-ért, és az legalább hasznos is. A tesztautó ára minden extrát beleszámolva meghaladta a 29 milliót…

Volkswagen T6 Multivan Bulli TDI SCR 204 DSG 4Motion
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A Volkswagen haszonjárművének 70 évvel ezelőtti megszületését ünneplik a Bulli 70 nevű limitált szériával, amely mintegy 2,6 millió Ft-tal kerül többe az alapnak számító Trendline felszereltségnél. Több extrát és néhány extra Bulli feliratot kap az ember, ezek közül a vezető legtöbbet a hátsó szélvédőre belülről olvashatóan felragasztott 70 Years felirattal találkozik majd.

A fehér-króm felnik felárasak, a felirat a csomag része
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A retrós hatású megjelenésért mélyen a zsebbe kell nyúlni, de nem szükséges hozzá rögtön a születésnapi modellt vásárolni, ezen felül igazi luxusbelsőt is választott a forgalmazó a tesztautóhoz. A második sor üléseinél elhelyezett integrált gyermekülések praktikusak, a sínen tologatható asztalkával pedig akár tárgyalónak is lehet használni a buszt.

A hátsó pad sínen csúsztatható, ami nagy segítség, ha telt házas a fedélzet
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Meglepően csendes a belső, a 204 lóerős, két turbós TDI is finoman dolgozik, alacsony fordulatról is jól húz, így a 7 fokozatú duplakuplungos váltónak sem kell sokat dolgoznia, a 10,3 l/100 km-es tesztátlag elfogadható egy ekkora testű járműtől. Azonban nehéz vele mozgásba lendülni, nem sík helyen parkoláskor hiába adja a vezető a gázt, az autó csak nem akar megindulni az emelkedőn, majd hirtelen megugrik – idegesítő ez a tulajdonsága, amikor 20-30 centit kellene odébb gurulni.

A kétszínű festés feláras
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az adaptív lengéscsillapítás felesleges, hiszen a magas felépítés és a nagy tömeg miatt a rugózás feszes, és Comfort-módba kapcsolt lengéscsillapítókkal sem lesz lágyan ringatózó hajó a Multivanból. Cserében nagyon jól fekszik az úton, bár ebben a 18 colos felnikre szerelt 255/45-ös abroncsoknak is szerepe van. Előbb fogy el a magasan ülő vezető bátorsága, mint hogy a menetstabilizálónak közbe kellene avatkoznia.

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.