időjárás 4°C Miklós 2022. december 6.
logo

Örökifjú 70-es – retró megjelenésű német luxusautó teszt

Forrás: Autó-Motor
2021.03.22. 15:15
borítókép

Kétszínű külsővel és luxusautókat megszégyenítő belső tartalommal – és árral – jön a német márka furgonja.

Még szerencse, hogy nem spóroltak a kapaszkodókkal, amelyek segítségével az ember a magasan lévő vezetőülésben tud helyet foglalni. Amikor ugyanis elkezdi alaposabban tanulmányozni az extralistát, valamit meg kell markolni. Ott ugyanis olyanokat olvashat, mint a kétszínű fényezés 923 290 Ft-ért, kétszínű Nappa-bőr belső 1 442 000 Ft-ért, de a vezetőülés alatt lévő, a hátul utazókat kiszolgáló konnektorért is 289 560 Ft-ot kérnek (hozzátéve, hogy ennek választása 4-6 héttel növeli a szállítási határidőt). Itt még árukapcsolás is van, több választható extra közül állófűtés került a tesztautóba 817 880 Ft-ért… Ehhez képest olcsó a hátsó tengely zárható differenciálműve 368 300 Ft-ért, és az legalább hasznos is. A tesztautó ára minden extrát beleszámolva meghaladta a 29 milliót…

Volkswagen T6 Multivan Bulli TDI SCR 204 DSG 4Motion
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A Volkswagen haszonjárművének 70 évvel ezelőtti megszületését ünneplik a Bulli 70 nevű limitált szériával, amely mintegy 2,6 millió Ft-tal kerül többe az alapnak számító Trendline felszereltségnél. Több extrát és néhány extra Bulli feliratot kap az ember, ezek közül a vezető legtöbbet a hátsó szélvédőre belülről olvashatóan felragasztott 70 Years felirattal találkozik majd.

A fehér-króm felnik felárasak, a felirat a csomag része
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A retrós hatású megjelenésért mélyen a zsebbe kell nyúlni, de nem szükséges hozzá rögtön a születésnapi modellt vásárolni, ezen felül igazi luxusbelsőt is választott a forgalmazó a tesztautóhoz. A második sor üléseinél elhelyezett integrált gyermekülések praktikusak, a sínen tologatható asztalkával pedig akár tárgyalónak is lehet használni a buszt.

A hátsó pad sínen csúsztatható, ami nagy segítség, ha telt házas a fedélzet
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Meglepően csendes a belső, a 204 lóerős, két turbós TDI is finoman dolgozik, alacsony fordulatról is jól húz, így a 7 fokozatú duplakuplungos váltónak sem kell sokat dolgoznia, a 10,3 l/100 km-es tesztátlag elfogadható egy ekkora testű járműtől. Azonban nehéz vele mozgásba lendülni, nem sík helyen parkoláskor hiába adja a vezető a gázt, az autó csak nem akar megindulni az emelkedőn, majd hirtelen megugrik – idegesítő ez a tulajdonsága, amikor 20-30 centit kellene odébb gurulni.

A kétszínű festés feláras
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az adaptív lengéscsillapítás felesleges, hiszen a magas felépítés és a nagy tömeg miatt a rugózás feszes, és Comfort-módba kapcsolt lengéscsillapítókkal sem lesz lágyan ringatózó hajó a Multivanból. Cserében nagyon jól fekszik az úton, bár ebben a 18 colos felnikre szerelt 255/45-ös abroncsoknak is szerepe van. Előbb fogy el a magasan ülő vezető bátorsága, mint hogy a menetstabilizálónak közbe kellene avatkoznia.

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.