Sportkocsi az emeleten – japán kompakt SUV teszt

Legendás névvel és a gyár által kupénak aposztrofált karosszériával érkezett a japánok kompakt szabadidő-autója.

null

Jól néz ki az egyenes vonalakkal megrajzolt karosszéria, nem spóroltak a krómdíszítéssel, még az ajtók alján elhelyezett, elméletileg védőfunkciót nyújtó betétekre is került ilyen – könnyen sérülő – elem. Örvendetes, hogy az ajtók körbefogják a küszöböt, így nem kell attól félni, hogy kiszálláskor összekoszoljuk a lábszárunkat. A kupés befejezés leginkább a csomagtérméretnél érhető tetten, igaz, a hivatalos érték csalóka. Kettéosztott hátsó ablakot kapott az Eclipse Cross (a felsőnél van ablaktörlő), nagyon mélyen van a kalaptartó – a hivatalos módszer szerint eddig mérnek -, és a padló alatti 37 literes rekesz térfogatát is érdemes külön kezelni.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Utóbbi kényelmes helyet ad a KRESZ-tartozékoknak és egyéb apróságoknak, a padló pedig azért került magasra, hogy támladöntés után is sík legyen a rakfelület. Egyébként nem csak a 60:40 arányban osztott hátsó támla ledöntésével lehet bővíteni a rakteret, a hátsó ülések 20 cm hosszúságú sínen tologathatók, és a támla dőlésszöge is állítható. Amíg leghátsó pozícióban lévő üléssel kényelmesen el lehet férni – különösen nagy hely van az első ülések alatt a lábfejeknek –, előrehúzva gyakorlatilag megszűnik a lábtér.

Feleslegesen széles a középkonzol függőleges dekorpanelje, beszálláskor könnyű belerúgni
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A kupés jelleget meredeken emelkedő övvonallal és szinte vízszintes tetővel érték el, tehát a hátul ülők fejének is jut elég hely, bezártságérzetük azért lehet, mert nagyon kis ablakfelület jut nekik. A tesztautó barna, avagy a gyári zsargonban bronzmetál színe kissé öreguras, de vannak olyan alternatívák is a kínálatban, amelyek jól kiemelik a vonalakat. Apropó, vonalak! A tesztautó alján látható piros csíkos légterelők a tartozékkatalógusból származnak, a krómozott tükörházakkal és a csomagtértálcával egyetemben.

Alacsony roló miatt olyan kicsi a csomagtér-mérőszám, a tálca gyári tartozék, a padló alatt hungarocell fiók rejtőzik
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Szaporábban ver a szív a műszerfaltól – fogalmaz a prospektus, mi csak arra tudunk gondolni, hogy a gyáriak között is volt olyan, aki első beszálláskor pont a térdével eltalálta a középkonzol melletti, ezüstszínűre fényezett peremet, és ettől érthető módon ideges lett. Egyébként rendeltetése szerint lábtámasz ez a dizájnelem, amiről szívesen lemondtunk volna. A középső, Elegance szinten jár az érintőképernyős fejegység, ami a váltókar mögött elhelyezett kezelőszervet is hoz. Utóbbi használata nehézkes, a menüben egyenként lehet csak oldalra lépkedni, miközben az érintőképernyőn lehet lapozni, azaz egyszerre többet ugrani. Szigorúan csak a fejegységre hat ez a „tapipad”, nem központi kezelőszervről van szó.

Gyári tartozék a piros csíkos lökhárító- és küszöbtoldat, ami tovább fokozza az ék alakú karosszéria sportos megjelenését
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Távozik a japán márka európai piacról, de mégis velünk marad

A frissített Eclipse Cross most érkezik, a következő új Mitsubishik 2023-ban jönnek Renault alapon, európai gyártásból – írja az Autómotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.