Titkos ügynök – svéd márka egy csúcsmodellje

Úgy gyorsul, mint egy vérbő hot hatch, a V40 Cross Country csúcsváltozata mégis végtelen nyugalmat áraszt.

null

Renault Mégane RS, Ford Focus ST vagy VW Golf GTI – ezekhez hasonló menetteljesítményekkel rendelkezik a Volvo kompaktautójának csúcsmodellje. Természetesen szó sincs arról, hogy utcai harcos lenne a V40 Cross Country, a 245 lóerős benzinmotor inkább az erőtartalékról és a magabiztosságról szól. Mióta nincs öthengeres blokk a Volvo palettáján, meg kell elégednünk a 2,0 literes, Drive-E négyhengeresekkel, amelyeknek egyetlen előnye van a korábbi, 2,5-öshöz képest, ez pedig a takarékosság. 9,0 liter környékén kényelmesen, az autó erejét kihasználva közlekedhetünk, ami nem rossz érték egy összkerékhajtású, automata váltós modelltől.

Volvo V40 Cross Country T5 AWD
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Maradjunk annyiban, hogy az öthengeres bársonyos hangját meg sem közelíti a friss négyhengeresé (hidegen kicsit kopogós), de 350 Nm-es nyomatékával nagyon dinamikusan mozgatja az „álterepes” V40-est, az előzéseket csuklóból megoldjuk. Szükség is van az összkerékhajtásra, amely ugyan nem a leggyorsabban reagáló rendszer, mindenképpen jól jön, legalább nincs erős hajtási befolyás a kormányon. A csúcsmotor egyébként remek összhangban dolgozik a nyolcfokozatú automatikus váltóval, rendszerint 2000-es fordulat alatt már feljebb kapcsol az Aisintól származó szerkezet, és okosan bánik a motorfékkel is. Igazából nem is hiányoztak a kormány mögül a váltófülek – nekem mondjuk meggyőződésem, hogy a Volvo jól mérte fel a helyzetet és a vásárlóközönség megvan enélkül is. Egyébként a 6,1 másodperces, ülésbe préselős gyorsulás éles, de érdekes kontrasztot képvisel a nyugalmat árasztó belsővel szemben, de talán pont ettől olyan vonzó az egész.

A műszeregység háttere izzó vörös is lehet. A belső minősége példás, néhol viszont látszik, hogy nem ez a legfrissebb Volvo
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Emberközeli, funkcionális és hangulatos a V40 Cross Country beltere, a design itt nem is az önkifejezést, hanem az otthonosságot szolgálja. Lehet, hogy egyes részleteken látszik, hogy ez nem egy vadonatúj, „csak” egy frissített típus (nem tabletszerű a középkonzol, mint a 90-es modellekben), az együttélésben ez nem zavaró. Egyedül talán a fedélzeti rendszer grafikája idejétmúlt, no meg a címbevitel – az Audi A3-assal vagy a BMW 1-essel szemben itt nincs kézírás-felismerős touchpad, a felszereltséget egyébként aligha érheti kritika.

Jól állnak a terepes kiegészítők a V40-esnek. Hátrafelé erősen korlátozott a kilátás
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Bemutatkozott az első, csak elektromos hajtású svéd SUV-kupé

Az XC40 testvérmodelljét már csak online lehet megvásárolni-előfizetni, és ez az első Volvo, amelyből nem lesz belső égésű motorral szerelt változat.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.