Üzleti csomag – a francia márka négyajtós szedánja

A legkisebb dízelmotorral és közepes felszereltséggel ideális céges autó lehet.

null

Az elmúlt évtizedben folyamatosan csökkent a korábban piacvezető kompaktok népszerűsége, de a Renault nem hátrált meg, sőt, az eladásokat a valaha volt legütősebb Megane családdal próbálja ösztönözni. Konzervatív vevőkörét a megszokott négyajtós karosszéria mellett ezúttal a jól csengő, GrandCoupé névvel vonzza a szalonokba, ami nem jelenti azt, hogy eltűnt volna a fejtér a második sorból, csupán a trendhez igazodva vittek enyhén kupés ívet a tetővonalba. Az előd, a Fluence is hasonló kialakítású volt, a továbbra is Törökországban készülő négyajtóst azonban már nem olcsó autónak szánták, ezért is kapott izgalmasabb nevet.

Renault Megane Grandcoupé 1.5 dCi
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ami a tudását illeti, meg is érdemli, hogy feljebb pozicionálják, ugyanis mindenben túlmutat az átlagon, cégen belül pedig a drágább, mégsem sokkal értékesebb Talismannak is méltó ellenfele. Kidolgozási minősége németes, ergonómiája japános benyomást tesz. Az ajtók csukódása, a gombok és a kapcsolók működése, valamint precíz kezelhetősége és közvetlen hangolása is arra utal, hogy a Renault tanult a hibáiból, és képes volt kijavítani azokat, ez talán a Nissannak is köszönhető.

Jól látható a személyre szabható digitális kijelző
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A tesztautó egyik legjobb része, a halk, 90 lóerős 1.5 dCi dízelmotor viszont a franciák jó hírét öregbíti. Hatfokozatú kézi váltóval a lámpától elindulást követően, 1500-as fordulattól már elég dinamikusan mozgatja az 1,4 tonnás karosszériát, így nincs szükség pörgetésre, 90-nél 1600, 130-nál 2400 fordulatot tesz a főtengely, tesztfogyasztása szándékos spórolás nélkül 5,1 literre jött ki.

Nagy a csomagtartó, de szűkös a nyílása
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Bármennyire is ideális volt a kipróbált konfiguráció, ilyen összeállítást már csak raktárról lehet rendelni, 90 lóerős dízel mostantól csak alapfelszereltséggel kérhető, a közepes szinthez már 110 lóerő jár. A magasabb alapárhoz több extra is jár, a hasznos tolatókamera azonban a csúcs, Intens szinten is feláras (200 000 Ft) tétel. Extrákkal vagy nélkülük a GrandCoupé nem fényűző, sokkal inkább racionális, mégis szerethető közlekedési eszköz. Szűkös raktérnyílása miatt elsősorban cégeknek ideális, családosok jobban járnak a kombi változattal.

Feszes, de nem kényelmetlen a futómű hangolása
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Titkos ügynök – svéd márka egy csúcsmodellje

Úgy gyorsul, mint egy vérbő hot hatch, a V40 Cross Country csúcsváltozata mégis végtelen nyugalmat áraszt – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.