Visszatér a szívómotorhoz a luxus gyártó – de nem közúton

A legújabb Huayra R modellnél szakít az eddig használt biturbó V12-essel a manufaktúra.

null

A legújabb Huayra R modellnél szakít az eddig használt biturbó V12-essel a Pagani manufaktúra, helyette a 6,0 literes blokk szívó változatát építik be az ülések mögé, mert azzal lesz igazán nagy a vezetési élmény. Utóbbi pedig azért fontos szempont, mert a Huayra R nem közúti autó, hanem olyan játékszer, amelyet csak versenypályán lehet használni. Hans Werner Aufrecht, az AMG egyik alapítója 1998-ban hozta létre a saját vállalkozását abból a pénzből, amit az AMG-ért kapott, az AMG-vel szomszédos telken építette fel új cégét, amely még mindig ezer szállal kötődik az immár a Daimler tulajdonában lévő tuningműhelyhez.

Részlet a márka videójából
Fotó: YouTube

Most éppen azzal, hogy ők készítették el a 6,0 literes V12-es szívómotort, amelynek csúcsteljesítménye 850 lóerő 8250/percnél, a maximális nyomaték 750 Nm 5500/percnél, a leszabályozási fordulat 9000/perc. Mindössze 198 kg-ot nyom az erőforrás, amelyet azonban nem homologizáltak közúti használatra – akkor el kellett volna csendesíteni az üvöltő kipufogót…

au

Új fejlesztés a háromtárcsás tengelykapcsolót használó hatfokozatú szekvenciális váltó, a 80 kg tömegű szerkezet a korábbinál gyorsabban kapcsol. Újak a karbon utascellához kapcsoló első-hátsó energiaelnyelő vázak a felfüggesztés konstrukciója. A saját tömeg 1050 kg, az aerodinamikai csomag 1100 kg leszorító-erőt termel 320 km/órás tempónál.

A teljes cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: YouTube

Ötven éves az olaszok egyik kedvenc sportautója

Valójában csak mellékszereplő volt az 1971-es Genfi Autószalonon a Lamborghini Countach prototípus, a Carrozzeria Bertone standján lehetett megcsodálni a sárga színű autót, a gyár inkább az öt év gyártás után tökéletesített Miura SV-re koncentrált. Senki nem számított arra, hogy a Countach még hónapok után is az autós magazinok címlapján szerepel majd – még az Autó-Motornál is, az 1971/14-es szám elején volt látható a tanulmány.

LP112 néven futott a projekt, ami a motor beépítésére – Longitudinale Posteriore, hosszában hátul – utalt, ebből lett az utcai autó LP jelzése, az 500-as szám pedig az 5,0 literes lökettérfogatra utalt. Ennek az autónak egyébként műszakilag semmi köze nincs ahhoz, ami aztán három évvel később sorozatgyártásba került. A prototípus lemezekből készített vázra épült, egyedi volt a 4971 köbcentis V12-es, a sorozatgyártású modell már csővázat kapott, és a megbízható 4,0 literes blokkot kapta.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.