Dinamikus új generációs német sportkombi

Nem is olyan régen sportmodellek nyújtottak ilyen dinamikát a középkategóriában, mint most ez a dízelkombi.

null

Manapság el sem tudjuk már képzelni a BMW kínálatát a Touring modellek nélkül, pedig Münchenben korántsem szokványosan indult a puttonyos 3-as sportkombi története. Max Reisböck BMW-mérnöknek túlságosan kicsi volt a 3-as szedán raktere a családi kiruccanásokhoz, ezért szabadidejében egy törött 3-as limuzinból épített egy kombit. A kollégái körében akkora sikert aratott a prototípus, hogy végül a BMW igazgatótanácsához is eljutott az átalakítás híre. A többit már ismerjük, 1987-ben piacra lépett az első 3-as kombi, amelyen mindössze egy dolgot változtattak Reisböck autójához képest: a lámpák között alacsonyítottak a rakodóperemen.

BMW 330d xDrive Touring
Fotó: Stefler Balázs/Autómotor.hu

De nemcsak a történet miatt érdekes a 3-as Touring, hanem azért is, mert lényegében a BMW három évtizede nem változtat az alapkoncepción: az új modell sem akar a legtágasabb lenni, ellenben a sportosságból egy fikarcnyit sem engednek. És itt nem csak arra kell gondolni, hogy a kormány közvetlen vagy hogy ideális a súlyeloszlás az első és a hátsó tengely között. Bár lágyhibrid és plug-in hibrid változatok is léteznek a 3-asból, még most is elérhető hathengeres turbódízel, ami egyre ritkább a középkategóriában – az Audi kínál V6-os gázolajost az A4-eshez, de például a Mercedes az aktuális C osztályba már csak sornégyes dízeleket épít.

Ebben az összeállításban retrós a belső stílusa, a Fjord-kék bőrkárpit 878 000 Ft-os felárat jelent
Fotó: Stefler Balázs/Autómotor.hu

Szóval a BMW sorhatosa igazi unikum a szegmensben, és meg kell hagyni, minden megvan benne, amivel egy sofőrt le lehet venni a lábáról – hosszú utakon vagy a német autópályákon nyer értelmet tudása. A 265 lóerő és az 580 Nm párosa azt jelenti, hogy kombi létére 5,4 másodperc alatt ugrik álló helyzetből 100-as tempóra, de a bársonyos hang és a 8,0 liter alatt tartható fogyasztás is kiemeli az átlagból, ahogyan a vajpuhán kapcsoló, nyolcfokozatú automata is remek.

Rezzenéstelen járás, jellegzetes hang, több mint elegendő dinamika: a sorhatos dízel igazi jolly joker
Fotó: Stefler Balázs/Autómotor.hu

Bár a 30d verzió hátsókerék-hajtással is elérhető, a hatalmas nyomaték miatt már indokolt lehet az xDrive hajtással választani, a 812 000 Ft-os 4×4-es rendszer vizes körülmények között aranyat ér. Az xDrive hajtás kapcsán viszont azzal is érdemes kalkulálni, hogy kevésbé fordulékony, mint a hátsókerekesek, egészen pontosan 60 centivel több hely kell a művelethez.

A sportkombi hátsó kerékjárati ív domborítása nagyon látványos!
Fotó: Stefler Balázs/Autómotor.hu

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.