Egy hangulatfokozó sportos francia kisautó GT kivitelben

A francia márka mindig is ott volt a szeren, ha sportos kisautókról volt szó.

null

Csak 130 lóerő?! A fekete kerékjárati díszek, a jókora diffúzorbetét és a hátsó spoiler miatt jóval combosabbnak tűnik a GT Line csomagos 208-as. Pedig ez a megjelenés a 100 lovas benzineshez és az ugyanekkora teljesítményű dízelhez is elérhető! Szóval az biztos, hogy aki az Allure szinthez képest még áldoz 675 ezret a csomagra, az egy igazi látványbombát kap – más kérdés, hogy a tesztre fogott 130 lovas verzió, a nyolcfokozatú automatikus váltóval 7 700 000 Ft-ot kóstál. Rendben van, hogy a külső dizájnhoz passzoló belső nagyon igényes és Capy félbőr ülésekben foglalhatunk helyet, azért ez az összeg eléggé öntudatos, főleg, hogy nem egy dedikált sportmodellről van szó.

Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8 GT Line
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Az 1,2-es, háromhengeres turbómotor persze könnyedén viszi az 1200 kg-os testet, ugyanakkor a 130 lóerővel nem lesz belőle hot hatch. Inkább a kellemes erőtartalékokról szól ez a blokk, amelyet úgy becsomagoltak, hogy szinte alig hallani a páratlan hengerszámot, 4000-es fordulat felett jön meg az a hang, amiről be lehet azonosítani. A nyolcgangos automatikus váltó mindig a korai kapcsolásokra törekszik, így meglepően kis fordulaton üzemel a motor. Ennek megfelelően a fogyasztás sem vészes, vegyes üzemben 6,3 literes átlagot regisztráltunk – a start-stop rendszer működése szinte észrevehetetlen.

A GT Line belseje egy kategóriával feljebb is megállná a helyét
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A dinamikus közlekedést egyébként a kormányon elhelyezett fix váltófülek támogatják, de igazából a GT Line kivitel legsportosabb pontja a futómű: hihetetlenül stabilan fordul és a közvetlen kormánnyal együtt jó móka a terelgetése egy kanyargós útszakaszon. Az érem másik oldala, hogy városban túlságosan feszes, a fekvőrendőrökkel és az úthibákkal hadilábon áll. Mindenesetre a GT Line kivitelben megvan az a plusz sportosság, amitől bele lehet szeretni: van kiállása és egy sajátos belső hangulata, a teljesítménye pedig azért némi örömautózást is enged. Kíváncsian várjuk, lesz-e a 208-asból a 205-ös vagy a 206-os legendás sportverzióit idéző, hardcore változat!

A sportos külsőnek megfelelően a rugózás is feszes. Túlságosan is…
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Villany vagy benzin? – Peugeot 208 1.2 PureTech és e-208 teszt

Megéri a tisztán elektromos 208-as, vagy egyelőre a benzines a jobb választás?

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.