Már a koronavírus-járvány előtt rohamtempóban fejlődésnek indult a lakóautó-piac Európában, ebből a trendből az autógyártók is kivették a részüket, Magyarországon is többek kínálatában (Mercedes-Benz, Volkswagen) megjelentek a kempingautók. A Ford is elkezdte kiterjeszteni a Nugget, azaz aranyrög nevű típusának forgalmazását, és bár mi még nem tartozunk a támogatott országok közé, de egy, a határlezárások okán hazánkban ragadt példányt megkaptunk rövid próbára.
A magas tetős, nyújtott karosszériás Nugget Plus lakóautó annyiból több egyszerű kempingautónál, hogy egy fél fürdőszoba is van a fedélzetén. Az alapváltozathoz képest 37 centivel hosszabb felépítmény hátsó részében szorítottak helyet a beépített WC-nek, a lenyitható mosdónak és a zuhanycsatlakozónak – utóbbit kívül kell használni, a zuhanytartó mágnesen rögzíthető a fémlemez karosszériához. A mellékhelyiség használatát érdemes szigorúan halaszthatatlan vész esetére korlátozni, a konyhától mindössze egy derékmagas, kihúzható háló választja le; nagyra nőttek a trónról akár mosogathatnak is…
Amúgy is gyakran kell majd takarítani a konyhapultot, hiszen a felső ágy megközelítése azon keresztül történik: a létra rövid, a pultra lépve lehet felmászni. Az L alakú konyhapultban mosogató, két gázégő és egy mély hűtőláda kapott helyet. A felső ágy három részből álló keretének és szivacsának összeállítása és elpakolása nehézkes, ahogy a lenti ülésből kialakítható fekhellyel is dolgozni kell, de nem annyit. A 2021-ben a kereskedésekbe kerülő Big Nuggetnél lesz majd külön háló- és fürdőszoba.
Mindenfelé tárolóhelyet találunk, de ezek jórészt kicsik vagy specializáltak, például pohártartó, étkészlettartó satöbbi, de azért van akasztós szekrény is. Érdekes, hogy amíg a kemping-asztalt a felnyitható hátsó ajtó rejti, a két kempingszéknek nincs rögzítési lehetősége, a két zsák a lakótér hátuljába bedobva utazik ezek jelentik a legnagyobb zajforrást az úthibákon áthajtva csörömpölő étkészlet mellett. Öt, biztonsági övvel felszerelt ülés és négy hálóhely van a fedélzeten, igazából a tárolóhelyek mérete és a terhelhetőség (csomagok mennyisége) korlátozza a kirándulások időtartamát. Még a hidegtől sem kell félni, hiszen van gázolajos, programozható állófűtés a fedélzeten.
A legnagyobb veszélyt az rejti, hogy a vezetőülésben helyet foglalva az ember könnyen megfeledkezik arról, mekkora autót is mozgat. A 185 lóerős dízelmotor még ezt az üresen is közel 3 tonnás járművet is meglepő dinamikával mozgatja, a hatfokozatú automatikus váltó ügyesen veszi le a sofőr válláról a terhet.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.