Két francia crossover összehasonlítása

Egy bő évtizeddel ezelőtt még nem is létezett a kis szabadidő-autók kategóriája, ma viszont egymásra licitálva lépnek piacra a vonzóbbnál vonzóbb típusok.

null

A szabadidő-autók és crossoverek térnyerésénél már csak a megosztó kategória önszabályozó mechanizmusa izgalmasabb. Eleinte nagyméretű modellek tűntek fel a piacon, majd ahogy bővült a kínálat, a vevők rájöttek, mire van szükségük valójában, és a gyártók elkezdtek egyre kisebb és bájosabb autókat tervezni. Így annak sem kell lemondania a magabiztos megjelenésről, az emelt üléspozícióról és az extra praktikumról, aki megúszná a parkolási gondokat és a nagy tömeggel járó magas fogyasztást, nem is szólva a borsos vételárról.

Peugeot 2008 és Renault Captur
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Nincs mese, ebben az új szegmensben is szemléletváltásra volt szükség, a dizájnerek pedig szabadjára engedhették a fantáziájukat, és papírra vethették az egykori kisautók XXI. századi megfelelőit. Nem lehet véletlen, hogy az annak idején sziporkázó franciák most újra reflektorfénybe kerültek, crossovereik pedig a toplisták élén szerepelnek. A Peugeot és a Renault is másodszor készíti el a 2008-ast, illetve a Capturt, és már újra is gondolták a két autó koncepcióját, mindkettő tágasabb, praktikusabb lett, ezáltal alkalmasabbak családi autónak, mint valaha. Cserében vételáruk is ehhez a fejlődéshez igazodott, de a hazai viszonylatban magasnak számító árukért igyekeznek is minél jobban elvarázsolni célközönségüket!

Innovatív, egyben megosztó az i-Cockpit elrendezés. A dizájn ütős, az anyagminőség megfelelő, a központi menü viszont kissé bonyolult. Ergonomikus az elrendezés és meggyőző az anyagminőség, a tabletszerű központi rendszer is természetesen kezelhető
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Karosszéria, utastér

Gyakran halljuk, hogy a mai autókban nincs semmi egyediség, és szinte nem is különböznek egymástól. Erre alaposan rácáfol két tesztalanyunk, hiszen aligha lehetett volna ennél eltérőbb stílusban megvalósítani ugyanazt a koncepciót. Bár a Peugeot-hoz képest a Renault szinte konzervatívnak hat, érdemes elmerülni a részletekben, hogy lássuk, mennyit dolgoztak mindkét formaterven. A 2008-ast persze egyértelműen dizájnorientált autónak szánták, a képeken kissé túlzónak ható, részletgazdag hűtőrács, a LED-es nappali menetfényekkel megbolondított fényszórók, a bátran domborított lökhárító csak a kezdet, az egyedi lemezmunka az oldalán is folytatódik, a csíkszerű, szintén a LED-eknek köszönhetően eredeti hátsó lámpák és a kétszínű fényezéssel elért összhatás megalapozzák a beltérben elvégzett kreatív munkát.

Megfelel az elvárásnak a Renault magas üléspozíciója, a Peugeot-ban viszont kifejezetten alacsonyan ülünk! A Captur ülése komfortosabb, a 2008-asé sportosabb kiképzésű
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Kevés átlagautó büszkélkedhet ennél futurisztikusabb utastérrel, a Peugeot-ra jellemző elrendezés (i-Cockpit) mellett a műszerfal és a kormány formái, anyagai, a kapcsolók elrendezése és kidolgozása még több nap után is lekötötték a figyelmünket. Igaz, a teszthét alatt találtunk néhány olcsóbb anyagot, maga az üléspozíció is legalább annyi rajongót szerzett, mint ahányan furcsának tartották, de ezzel együtt is jár az elismerésünk a tervezők és a márka elhivatottságáért!

A Peugeot háromhengerese városban ugyan kevesebbet fogyaszt, minden más tekintetben a Renault motorja a kellemesebb partner
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.