Luxus kivitelű német sportkombi

A sornégyes gázolajos 190 lovas verziója is bőven elegendő, a körítés harmóniája már más kérdés...

null

A 20d motor remek tulajdonságai vitán felül állnak, sokszínű karakterét most is kidomborította. Hangja csak a hidegüzem első pár percében hallható, de ekkor sem tolakodó, majd beáll egy kellemesen morgó, duruzsoló tónusra. Tudjuk, hogy dízelben ülünk, ami a tankolásnál nyer igazán értelmet: tesztünk során 6,4 l/100 km-es átlagot regisztráltunk!

BMW 320d xDrive Touring
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Egy 1675 kg tömegű autótól nem semmi produkció, és még csak nem is törekedtünk a feltétlen spórolásra, józan dinamikával, a megengedett tempóhatárokon belül egyszerűen nem kér többet. Ebben nagy segítségére van a nyolcfokozatú ZF sebességváltó, a vezérlés jól gazdálkodik a fel- és visszakapcsolásokkal, erős a motorfékhatás, szóval műszakilag minden patent.

Kissé öreguras hatást kelt a belső atmoszféra, de a minőség és a működés átgondoltsága panaszmentes
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Kicsit kontrasztos volt azonban a 13 705 000 forintos listaárú tesztjármű konfigurációja, hiszen talán a Luxury Line dizájnvilága passzol a legkevésbé a 3-as kombihoz. A 17 colos kerekek vastag oldalfalú abroncsai és a kasztni krómdíszei nem igazán attraktívak, belül pedig a bézs kárpitozás üt el a modell sportos szellemiségétől, ráadásként pedig famintázat, matt alubetét és kétféle színtónusú műanyag is megjelenik. Erre mondják, hogy a kevesebb több lett volna, viszont rögvest igazolja is a konfigurációban rejlő szabadságot – akinek ez tetszik, megkaphatja.

Plusz 60 kg az xDrive hajtás többletsúlya, míg árban 710 ezer forint a különbség a hátsókerekeshez viszonyítva
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.