Még finomabb működésű lett a japán luxusautó

Javítottak a felfüggesztésen és a zajszigetelésen, a felhasználói élményt hatalmas méretű központi érintőképernyő növeli a japán luxusban.

Az EU piacán továbbra is csak öntöltő hibrid hajtással árulják a most megújult japán Lexus ES limuzint, tőlünk keletre 2,0 és 2,5 literes négyhengeressel vagy 3,5 literes V6-ossal lehet megvásárolni. A hátsó felfüggesztés lengőkarjainak bekötési pontjait merevebbé tették, ami a nagy sebességű manővereknél javítja a stabilitást, az F Sport modellhez adják az adaptív lengéscsillapítást, amelynél új szelepek szabályozzák az olaj áramlását – a korábbinál finomabban – írja az automotor.hu.

Még több japán luxus a Lexusban
Fotó: automotor.hu

Úgy javítottak a fékpedál-érzeten, hogy megváltoztatták a felfekvő felület formáját, és a hibrid rendszernél finomítottak a szoftveren, ami az elektromos- és hidraulikus rendszer működését hangolja össze. Kívülről az új hűtőrács-betétről és a korábbinál karcsúbb fényszórókról lehet megismerni a felfrissített Lexus ES-t, belül a korábbinál nagyobb, a vezetőhöz 10 centivel közelebb helyezett érintőképernyő árulkodik, a vezetőtámogató rendszerek érzékelési tartományán és a működésük finomságán javítottak.

Az eredeti cikk IDE KATTINTVA olvasható.

Japán kézbe került a híres brit autómanufaktúra

A japán forgalmazó VT Holdings lett a brit Caterham manufaktúra új tulajdonosa. A maláj Tony Fernandes és Kamarudin Meranun az F1-szerepvállalásuk kapcsán vásárolták meg a brit Caterham manufaktúrát, nagyratörő terveik is voltak, de aztán azokból semmi nem valósult meg, a klasszikus Lotus-konstrukcióval foglalkozik a mai napig a cég. Az új brit jogszabályok (egy évtized múlva betiltják a belső égésű motorral szerelt autók forgalmazását) komoly befektetést követelnek meg, amelyet már nem akartak végrehajtani.

Vevőnek a japán forgalmazó VT Holdings nevű céget választották ki, amely évente mintegy 120 darab Caterhamet értékesít, és Japán-szerte 200 autókereskedése van, de befektetésekkel rendelkezik az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Dél-Afrikában és Thaiföldön is. A VT Holdings vezetője Kazuho Takahashi, aki 2019-ig aktív versenyző volt, és első nyilatkozatában kijelentette, hogy fel akarják készíteni a sportkocsit a közeljövő kihívásaira.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.