Pazar kivitelezésű német luxusterepjáró

Mellbevágó méreteivel és pazar kivitelezésével kimeríti a luxusterepjáró fogalmát.

null

Ahhoz, hogy a zöld rendszámos X5-ös erényeit értékelni tudjuk, meg kell feledkeznünk arról a praktikus szemléletmódról, mellyel a kínálat legolcsóbb és legdrágább tagjára is egyszerű, funkcionális autóként tekintünk. Ha nem így tennénk, széttárt karral csodálkoznánk a német mérnökök munkájának eredményén, és nem értenénk, mi szükség volt a keretes írásunkban bemutatott, szintén konnektoros, hibrid hajtáslánccal felszerelt, minden elképzelhető extrával telezsúfolható, ideális méretű X3-asnál nagyobb szabadidő-autóra? Különösen akkor, ha az X5-ös tekintélyes külső méretei ellenére sem nyújt praktikusan tágasabb utasteret egy 5-ös Touringnál, sőt a csomagoknak sem jut benne számottevően nagyobb hely.

BMW X5 xDrive45e
Fotó: László Gyöngyi és Balogh Bence/Automotor.hu

A megoldást a célközönség szemével nézve találjuk meg, a szabadidő-autó negyedik generációja ugyanis azt a pluszt jelenti, amiért az első X5-ös 1999-ben megszületett. Nem jobb, hanem több egy luxus-, illetve prémiumlimuzinnál, miközben bevallottan annak karakterét és vezethetőségét igyekszik nyújtani. Ezt a bizonyos pluszt az impresszív méretekkel, a hozzá passzoló, óriási vesékkel, a magabiztosságot sugalló, lehengerlő formatervvel és a hagyományosnál sokkal magasabb üléspozícióval éri el.

Elöl a kilátás és a térérzet is jó, az elrendezés hagyományos, a kivitelezés luxusszínvonalú. Italunkat lehűthetjük vagy felmelegíthetjük a pohártartóban, látványos és hasznos a digitális műszeregységben az autónk körül közlekedőket ábrázoló képernyő
Fotó: László Gyöngyi és Balogh Bence/Automotor.hu

Utóbbi valódi előnyt jelent a vezető számára, és még arról is gondoskodtak a bajorok, hogy a ki- és beszállásnál érezhetően magas építése ellenére meg legyen benne a megfelelő sebességérzet. Külön dicséret illeti az utastérért felelős csapatot, hiszen az utóbbi években az Audi és a Mercedes is alaposan feladta a leckét a BMW-nek, a müncheniek azonban elfogadták a kihívást és minden szegletében lenyűgöző belsőt alkottak az X5-ös számára.

A minél gyorsabb töltéshez érdemes igénybe venni az utcai oszlopokat, de az otthoni fali töltővel (3,7 kW) is alig több mint öt óra alatt nyolcvanszázalékos szint érhető el
Fotó: László Gyöngyi és Balogh Bence/Automotor.hu

Ebben a kényeztető közegben élvezhetjük a hajtásláncért és a márkától elvárt vezetési élményért felelős csoport munkáját, akik elérték, hogy a csendben, háttérben duruzsoló, soros hathengeres benzinmotor a szívünknek kedves tónusban szóljon, a futómű a szintszabályzós légrugókkal úgy vegye az akadályokat, mintha lábujjhegyen járna, komoly erőtartalékai és négykerék-kormányzása pedig szinte légies tárggyá tegyék, tehát végképp megfeledkezzünk arról, hogy valójában egy sportosan elegáns wellness-szállodát vezetünk. Nem vitás, hogy utazóautóként jobban megfelel a már említett 5-ös Touring, villanyautóként pedig célszerűbb – akár mellé – beszerezni egy i3-ast.

A korlátozott lábtértől eltekintve minden igényt kielégít a feláras extrákkal ellátott hátsó sor
Fotó: László Gyöngyi és Balogh Bence/Automotor.hu

A könnyebb terepek meghódításának elvi lehetőségétől eltekintve az X5-ös meg sem próbál az eszünkre hatni, szó szerint nagyot mutat, amivel képes birtoklási vágyat kiváltani. Ha ez megvan, érdemes elgondolkozni azon, hogy a tisztán benzines, soros hathengeres, egyturbós, 340 lóerős xDrive40i, vagy az arra épülő, 394 lóerős rendszerteljesítményű konnektoros hibrid a jobb választás? 3 389 001 Ft-os felára mellett 375 kg-os súlytöbblettel és 150 literrel kisebb raktérrel kell számolnunk, a 0-100 km/órás sprintet is 0,1 másodperccel lassabban teljesíti, és a végsebessége is kisebb 8 km/órával, cserében 450 helyett 600 Nm nyomaték áll rendelkezésre, valamint a hivatalos 8,5 helyett akár 4,3 literes átlagfogyasztással is számolhatunk.

A toronytámaszok növelik a karosszéria merevségét
Fotó: László Gyöngyi és Balogh Bence/Automotor.hu

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.