Sportos megjelenésű, formabontó francia kupé

Gyökeresen átalakult a francia márka csúcsmodelljének személyisége, ami előnyöket és hátrányokat is hozott.

null

Átpozicionálta csúcsmodelljét az oroszlános márka, az új 508-as sokkal laposabb lett elődjénél, de fontosabb, hogy lényegesen jobban néz ki. Határozott a pillantása, de még nem agresszív, a LED-es szemfogak miatt (az alapváltozat esetében egyszerű fekete műanyag van a helyén) mindenki észreveszi, még az is, aki csak a szeme sarkából pillant a tükörbe. A tesztelt GT modellnél a króm csillogása csak a hűtőrácsra szorítkozik, egyébként feketék a karosszéria díszei.

Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8
Fotó: Hilbert Péter/Autómotor.hu

A sportos hangulatot csak fokozza, hogy keret nélküli ajtókon jutunk el a beltérhez, azt pedig a 607-es óta tudják a Peugeot-csúcsmodellek vásárlói, hogy mély fejhajtással kell adózniuk az ívelt tetővonalat kitaláló formatervező előtt. De ezzel még nem ér véget a tornagyakorlat, hiszen a B oszlop is útban van, de nemcsak annak, akinek hátra kell tolnia az ülést, hanem már átlagos magasságú sofőrnek is.

Az i-Cockpit műszerfal lépcsői miatt tágasabbnak érződik az utastér, mint amilyen valójában. Sárga kerettel hívja fel a figyelmet az éjjellátó a gyalogosokra és kerékpárosokra
Fotó: Hilbert Péter/Autómotor.hu

A vezetőülésben helyet foglalva aztán kicsit komor – ez a felszereltség és a választott betét eredménye –, de kifejezetten tágasnak ható környezet fogad. A többlépcsős műszerfal tréfálja meg az ember szemét, hatalmas sík felületeket látunk, amitől az egyébként lapos autót a ténylegesnél magasabbnak érzékeljük. Itt egyébként érdemes több időt eltölteni a részletek vizsgálatával, mert tényleg míves kidolgozást, a prémiumszintet megütő anyagválasztást találunk mindenfelé, a zongorabillentyű-sor látványos.

Masszázsfunkcióval is kérhetők a kényelmes első ülések. A kupés far ára: épp csak elég a lábhely, az árnyékoló miatt pedig a fejtér is kicsi
Fotó: Hilbert Péter/Autómotor.hu

Nincs több fizikai kapcsoló, mégis javítottak a használhatóságon azzal, hogy szélesebb lett a központi érintőképernyő. Megtartották az eddigi grafikát, így a képernyő két oldalán lett egy kis helyük arra, hogy néhány, a szellőzéssel kapcsolatos funkciót, köztük fő helyen az oldalankénti hőmérséklet-állítást ide tegyék; legalább ehhez nem kell a menüben barangolni.

Könnyen pakolható a lapos csomagtér, a nyílás óriási
Fotó: Hilbert Péter/Autómotor.hu

A széles és magas első ülések közötti konzol alatt rejtőzik a vezeték nélküli telefontöltő, valamint két darab USB-töltő egy nehezen, oldalról hozzáférhető fiókban. A kis átmérőjű kormánykerék helyénvaló, hiszen sportkupészerű autóval van dolgunk. A második sorban már nem ilyen fényesek a kilátások, a lábtér a kompakt kategória szintjén van, s fejtérből sincs sok; igazán itt érződik, hogy nem limuzinos a helykínálat. A csomagtartó nagy alapterületű, de lapos, a nagy méretű hátsó ajtón keresztül könnyű megpakolni, de támladöntés után nem lesz sík a padló.

Jól fordul, kényelmesen halad és nem is fogyaszt sokat a csúcsdízel
Fotó: Hilbert Péter/Autómotor.hu

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.