Sportos megjelenésű koreai kisautó

Az elérhető legerősebb motorral és sportos GT Line körítéssel érkezett a koreai márka népszerű kisautója.

null

A koreai kisautó aktuális generációja két évvel ezelőtt lépett piacra, méghozzá méretéhez képest meglepően tágas karosszériával és a korábbinál jóval fiatalosabb, a Kiánál „tigrisorrnak” nevezett arccal. Az 1,25-ös és 1,4-es verziók részletes tesztje után most arra voltunk kíváncsiak, mit tud a csúcsmotoros verzió. A Hyundai– Kia csoportnál is alkalmazott 1,0 literes, háromhengeres, turbós benzines 120 lóerőt teljesít, 172 Nm-es nyomatéka bőven elegendő az 1160 kg-os test dinamikus mozgatásához.

Kia Rio 1.0 T-GDi GT Line
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az erőtartalékokkal akkor sincs gond, ha éppen négyen, csomagokkal megpakolva indulunk útnak – ebből a szempontból nem luxus a 200 ezer Ft-os befektetés az 1,4-es, 100 lovas szívómotorhoz viszonyítva. A koreai kisautó ezresének hangja egyáltalán nem tolakodó, inkább a túlságosan hosszú váltóáttételezés és a gázadás utáni késlekedés az a két tényező, ami beárnyékolja egy kicsit az összképet. No meg ott a fogyasztás is, a 6,9 literes tesztátlag egy parányi turbómotortól még úgy sem fényes, hogy a tesztprogram alatt hideg volt.

Az alumínium pedálsor és a lapított aljú kormánykerék is árulkodik a GT Line felszereltségről
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A kormány a kategória többi képviselőjéhez hasonlóan kevés visszajelzéssel szolgál, ellenben a futómű a 17 colos kerekekkel együtt nem fogja eltántorítani a vezetőt egy kis élményautózástól. Az éremnek van másik oldala is, a rugózási komfort nem a GT Line erőssége. És a külsőségek? A kizárólag az 1,0 literes motorhoz párosítható GT Line csomag kétségkívül mutatósabbá teszi a Riót a mezei változatoknál, az első légbeömlőket például úgy szabták, hogy optikailag szélesebbnek tűnjön a karosszéria, illetve ott vannak a jégkockákat mintázó ködfényszórók. A belsőt lapított aljú kormánykerékkel, alumínium pedálsorral és sportülésekkel fűszerezték meg, utóbbiak egyébként egészen jól tartják a testet.

Jól tartanak az ülések, de az ülőlap lehetne hosszabb. Külméreteihez képest hátul is tágas a Rio
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

5 599 000 Ft nem kevés pénz egy kisautóért, de ár-érték arányban azért így sem áll rosszul társaihoz képest a Rio topváltozata, ha figyelembe vesszük a 120 lóerőt, a teljes felszereltséget és az optikai csomagot. Persze aki le tud mondani a GT Line külsőről, az 400 000 Ft-ot spórolhat a szintén jól kitömött EX Premium verzióval.

Nagy gázadást követően kis gondolkodási idő következik, de utána jól húz az 1,0 literes turbómotor

Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Követendő példa a koreai márka új hibridje

Miközben a piac még csak ismerkedik a villanyautókkal, a Kia megmutatja, mit lehet kihozni a jelenlegi technológiából – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.