Továbbfejlesztett japán lágyhibrid

Visszatért a 12 voltos lágyhibrid-rendszer a Suzuki kínálatába.

null

Három évvel ezelőtt már lehetett lágyhibrid hajtású Suzukit kapni Magyarországon, de akkor még nem volt fontos a fogyasztáscsökkentő technológia használata, amely az egyébként is kedvező értékeket olyan csekély mértékben mérsékelte, hogy a 400 ezer forintos felárat csak kevesek voltak hajlandók megfizetni. A szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt a japánok már nem bízhatják a vevőkre a döntést, ezért egyetlen motorként visszahozták a 12 voltos technológiával kiegészített, 1,2 literes, 90 lóerős szívó benzinest.

Suzuki Ignis 1,2 Hybrid 12V AllGrip
Fotó: László Györgyi, Balogh Bence/Automotor.hu

A korábban használt SHVS helyett Hybridnek hívott változatban sem hajt önállóan a villanymotor, csak kis szerep jut a motorhoz szíjjal csatlakozó, három lóerős, 50 Nm nyomatékú indítógenerátornak és a 3 Ah-s lítiumion akkumulátornak. A veszteségenergiát felhasználva gyorsításnál képes besegíteni a hajtásba, a motor ideiglenes leállítása során tehermentesíti a segédberendezéseket, majd észrevétlenül indítja újra. Mindez önmagában minimális megtakarítással jár, a ma már szinte dinoszaurusznak számító szívómotor dolgát azonban megkönnyíti. A rendszer többletsúlyát garantáltan ledolgozza, a kiegészítő elektronika nélküli változathoz képest 0,2 literrel kevesebbet fogyasztott a szintén összkerékhajtású tesztautó.

Vidám belsőt, praktikus tárolóhelyeket és jó kilátást tartogat az Ignis
Fotó: László Györgyi, Balogh Bence/Automotor.hu

Bár a kis tömeg és a jól méretezett hajtáslánc párosa önmagában is takarékos városi minit eredményezne, a Suzuki a hamarosan piacra kerülő, frissített Ignist már egy továbbfejlesztett, nagyobb teljesítményű rendszerrel kínálja, hogy továbbra is megfeleljen az európai előírásoknak. Lapzártánk idején már elérhető volt a cég honlapján az új széria árlistája, a rövid ideig kapható átmeneti modellt még kedvezőbb áron lehetett megvásárolni. Az összkerékhajtás is nagy, egészen pontosan 400 ezer forintos szerepet játszott abban, hogy a korábbi árszabásban 4 605 000 forintos árcédulát kapott a piacon egyébként ritkaságnak számító konfiguráció. Igaz, viszonylag keveseknek van szüksége összkerékhajtásra egy városi miniben, az Ignis mellett csak a FIAT Panda kínál hasonló meghajtási módot.

A rövid ideig kapható változat továbbra is igazolja a Suzuki kvalitásait
Fotó: László Györgyi, Balogh Bence/Automotor.hu

Mindkét apróság közös vonása, hogy kis terepszögekkel ellensúlyozzák a komolyabb terepjáróknál egyszerűbb felépítésüket. Az Ignis ebben például jobb a Vitaránál, maga a rendszer azonban fejletlenebb. Az AllGrip név ez esetben – akárcsak a Swiftnél – viszkokuplungos megoldást jelent, tehát az utastérből nem kapcsolható, és alapesetben csak az első kerekek hajtottak. A kivitel további gyengéje a merev tengelyes hátsó felfüggesztés, amely ismerős lehet az esztergomi elődből.

Nem változtat az 1,2 literes szívómotor 90 lóerős teljesítményén a három lóerős indítógenerátor, amely tehermentesíti az autó méretéhez és tömegéhez képest izmos benzinest
Fotó: László Györgyi, Balogh Bence/Automotor.hu

A manapság már ritkán használt konstrukció a nagyobb úthibákon, illetve a fekvőrendőrökön érezhetően rázósabbá teszi az áthaladást, és rontja az úttartást, emiatt csak akkor érdemes megfizetni az Ignis szabadidő-autós karakteréhez egyébként passzoló hajtás felárát, ha ki is tudjuk használni. Mivel a 180 mm-es hasmagasságon nem emeltek, a hétvégi telekre vezető buckás földúton az elsőkerék-hajtású Ignis is boldogul. A közepes tudású, érzékeny rendszer nélkül is ki lehet használni a Japánban gyártott apróság praktikus felépítését.

Összkerékmeghajtás esetén hátul merev tengelyes felfüggesztést kap az Ignis
Fotó: László Györgyi, Balogh Bence/Automotor.hu

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.