Turbómotoros japán sport sedan

Törökországból érkezik az európai piacra a lépcsős hátú japán sedan, amelyet csak 182 lóerős turbómotorral adnak.

null

A négyajtós kompakttal kapcsolatban leginkább az állandósság frontján igyekszik labdába rúgni a Honda. Egyrészt ez a karosszéria-jelleg ma már a ritkaságok mezőnyébe tartozik, másrészt az egymotoros kínálati paletta is behatárolja a lehetőségeket. Csak az 1,5-ös benzines turbómotorral létezik a törökországi gyártású négyajtós, sebességváltóból viszont a hatfokozatú manuális mellett fokozatmentes CVT is konfigurálható.

Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo CVT
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A 182 lóerős négyhengeres rendkívül csendesen dolgozik, erőkifejtését azonban érzésre gáncsolja a CVT működési jellege, így a márkára jellemző sportosságot inkább a futómű és a kormányzás adta lehetőségekben kell keresni.

A hatfokozatú manuális váltó mellett fokozatmentes CVT is konfigurálható
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A Civic Sedan persze sokkal inkább üzleti jellegű autó, sajátos sziluettel, nagy belső térkínálattal és minőségi kidolgozással. Ennek megfelelően az árképzése sem szemérmes, 7 999 000 Ft a belépő (Elegance Navi), a fokozatmentes sebességváltó felára itt 400 000 forint, míg az Executive szinten 8 899 000, illetve 9 299 000 Ft szerepel a cédulán.

A megegyező tengelytáv ellenére a nyúlánk négyajtós arasznyival hosszabb a ferdehátúnál
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.