Vagány SUV nyitja a japán gyártó globális villanyautóinak sorát

Kis szériás próbálkozások után világszerte kínált villanyautókkal jön a Toyota, elsőként a bZ4X kerül gyártásba.

null

Kis szériás próbálkozások után világszerte kínált villanyautókkal jön a Toyota, elsőként a bZ4X kerül gyártásba – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Nem ma kezdte a villanyautózást a Toyota, a RAV4-esből már 1997-től kínált akkumulátoros-elektromos változatot, de inkább az öntöltő hibrid technológia mellett tette le a voksát. Azonban a piac változásának megfelelően most nagyobb figyelmet fordítanak a villanyautókra, a következő négy évben 15 ilyen típust dobnak piacra az e-TNGA építőkészleten, amelynek megalkotásában a cégcsoporthoz tartozó Subaru mellett a stratégiai partner Suzuki és a kínai BYD (Build Your Dream) autógyártó is részt vett.

Kis szériás próbálkozások után világszerte kínált villanyautókkal jön a Toyota, elsőként a bZ4X kerül gyártásba.
Fotó: AUTÓ-MOTOR

A Toyota első globálisan kínált villanyautója a bZ4X elnevezésű szabadidő-autó lesz, amelynek sorozatgyártáshoz közeli tanulmányát ismerhettük most meg. Igaz, a képeket-videót elnézve olyan túlságosan sokat már nem kell változtatni az autón, hiszen annak még a rendszámhely is ott van az orrán, a legnagyobb változás a hagyományos kormánykerék megjelenése jelentheti.

Amúgy egész jól sikerült a Rav4-es vonalait úgy megtartani, hogy közben mégis friss a forma, amiben segítenek a sarkokba kitolt kerekek és a hagyományos hűtőrácsot nélkülöző orr. Mivel csak 2022 közepén kerül a kereskedésekbe a Toyota bZ4X villanymotoros szabadidő-autó, a gyár még semmit nem árult el a műszaki tartalomból, azon kívül, hogy a két villanymotoros összkerékhajtás finomhangolásában segítettek a Subaru mérnökei.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Szellemidézés – Hyundai Ioniq 5 bemutató

Egy csipetnyi retróval fűszerezi legújabb elektromos autóját a Hyundai. Bravó!

Eddig messziről elkerülte a retróláz a Hyundai márkát, az Ioniq 5-össel viszont az első generációs Ponyt idézik meg, amellyel a 70-es évek második felében megkezdődött a cég nemzetközi terjeszkedése. A hagyományőrző és futurisztikus megoldások érdekes egyvelegét képviselő modell semmit sem veszített a sorozatgyártású verziót megelőlegező 45-ös tanulmányautó merészségéből, még az animált LED-es lámpákat is megtartották!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.