Visszafogott fogyasztású háromhengeres sportkombi

Hengerből csak három, de fokozatból rögtön kilenc jutott a dízel Astrának.

null

Nem sokat változott az Astra megjelenése a frissítés során, megjelent a GS Line felszereltség, ahol a sportosság jegyében fényes fekete díszcsíkot alkalmaznak, amitől az erősen hasonlít az alapmodellhez, ahol fényezetlen fekete műanyag keret van az oldalablakok körül; a tesztautó esetében 17 colos fekete alufelnik (80 000 Ft) árulkodnak a magasabb felszereltségről. Belül sincs sok változás, már nagyobb teljesítményű hardverrel dolgozó, szebb grafikát nyújtó fejegység is elérhető.

Opel Astra Sports Tourer 1.5 Dízel 9AT
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A motorkínálatban történtek radikális változások, hiszen teljesen lecserélődött a paletta, alternatív hajtás nincs, de a belső égésű egységeket alacsony fogyasztásra optimalizálták. A dízel egy új fejlesztésű 1,5 literes háromhengeres, amelynek az erősebb, 122 lóerős változata került a kipróbált példány motorterébe, rögtön a szintén fogyasztásra optimalizált kilencfokozatú automatikus váltóval. Hagyományos, hidrodinamikus nyomatékváltóról van szó, amely finoman kapcsol, és szereti elejteni a fordulatot.

Családi kapcsolat: az Insigniából érkezett a részben digitális műszeregység és az erősebb hardverű fejegység
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Aggódni nem kell, mert már 1000-es fordulattól terhelhető a motor, a nyomatékmaximumot 1500-nál eléri, így ilyenkor is jól húz a motor. Pillanatok alatt kapcsolgat a váltó, városi tempónál már hatodikban járunk, a fordulat alig valamivel 1000 fölött van, a sok áttétel miatt autópályán is kényelmesen lehet haladni, 130 km/óránál 2000-es fordulaton üzemel a motor. Ennyi és ilyen jól megválasztott áttétel mellett nem csoda, hogy kifejezetten alacsony a fogyasztás, az 5,7 l/100 km-es tesztátlagot a város dobta meg, autópályán ennél kevesebbel is el lehet járni. A rezgéseket egészen jól eltüntették, de a hangot nem sikerült teljesen, jól hallható mormogással üzemel az erőforrás.

Jól tartanak az első ülések, hátul nyújtózkodni kell az ülésfűtés kapcsolójáért
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Az automata váltós dízel Astra nem olcsó mulatság, 8,84 milliós alapárral szerepel a listán, a vetélytársak (115-130 lóerős, automata váltós kompakt kombi) 1-2 millióval alacsonyabb áron kaphatók. Lehet, hogy azok pár decivel többet fogyasztanak, de akkor is sokáig tart, mire kiautózza az ember a különbözetet.

Határozott az útfogás, a sportos élményhez nem elég a teljesítmény
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.