Bájos francia hibrid szabadidő-autó

A kis méretű szabadidő-autójához is kínál zöld rendszámos plug-in hajtást a francia márka.

null

Hibrid offenzíváját egyszerre három modellel indította a Renault, a Megane mellett a Clio és a Captur is elérhető E-Tech hajtással. Utóbbié teljesen megegyezik a Megane-éval, mégsem működnek egyformán. A magasabb építésű, viszont könnyebb, 1564 kg-os crossover nálunk csak 46 km-t tudott megtenni egy feltöltéssel. Mivel hasonlóak voltak a körülmények, az 1,0 literrel magasabb tesztfogyasztás (6,2 l/100 km) is a karosszéria számlájára írható, hiszen a gyár is 0,1 literrel nagyobb étvágyúként tartja számon.

Renault Captur E-Tech
Fotó: Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

A konnektoros hibrid hajtás beváltja a hozzá fűzött reményeket, városon kívül is gyakran hajt a villanymotor. Ereje bőséges, és ez a kormányon is érezhető, mégsem a hajtási befolyás, hanem városi autóként a szintetikusabb visszajelzés az oka, hogy egy árnyalatnyival kevésbé élvezetesen vezethető. Az érezhetően feszesebb rugózás ellenére kanyarsebessége is elmarad a Megane Grandtourétól, ahogy a mutatós, elektronikus irányváltó is lassabban kapcsol. Városban persze praktikusabb, és kis méretei ellenére tágas helyet kínál, az E-Tech 10 849 000 Ft-os alapárával túlságosan közel áll nagyobb testvéréhez.

Alapáron jár a kéttónusú fényezés, a többféle árnyalatban választható dekorbetétek felára 45 000 Ft
Fotó: Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.