Egy igazi családi egyterű

Nem csak azoknak szól ez az egyterű, akik önkifejezési eszközként tekintenek az autókra.

null

Nem azoknak szól a Lodgy, akik önkifejezési eszközként tekintenek az autókra, a Dacia egyterű autója a célszerűség mintapéldánya, dobozszerű hátsóval, hatalmas raktérrel és nem utolsósorban alacsony árral. Tessék megkapaszkodni, a 4,5 méter hosszú modell ötszemélyes változata, 1,6-os benzinmotorral 3 049 000 Ft-ot kóstál, de a tesztre fogott, hétüléses Techroad alapára is csak 4 199 000 Ft! Mindebből pedig levonhatjuk a hétszemélyes autókra vonatkozó állami támogatás összegét – mivel a típus alapára nem éri el az 5 milliót, a vételár 50%-ára érvényes kedvezmény mértéke sem éri el a 2,5 milliót. Így a Lodgynak most minden esélye megvan ahhoz, hogy a korábbinál fontosabb szereplő legyen a magyar piacon.

Dacia Lodgy Sce 100 Techroad
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

De nézzük, mit kapunk 4,2 millióért! Először is tisztességes felszereltséget, a nyomokban szabadidő-autós jegyeket is felvonultató Lodgy Techroad manuális klímával, tempomattal és okostelefon-tükrözésre is képes navigációval érkezik. Az autó belterén persze látszik, hogy valahol meg kellett fogni a költségeket, a felületek és a formák egyszerűek, de a funkcionalitást nem érheti kritika, a kezelhetőség pofonegyszerű.

Egyszerű anyagokból épül fel a belső, könyöktámasz csak a vezetőnek jutott
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A tágas ajtózsebek és a két pohártartó mellett említést érdemel a középkonzol feletti rekesz, és persze itt vannak a hátsó utasok kihajtható kis asztalkái vagy a francia egyterűeknél szokásosnak mondható, gyermekfigyelő tükör – apróságokról van szó, a hétköznapokban mégis sokat számítanak. Az egyetlen hiba, amit fel tudtam róni használat közben a Lodgynak, az a csomagtérrolóval volt kapcsolatos. Nem egyszer fordult elő, hogy úthibán áthajtva kiugrott a végpontokból és visszatekercselte magát.

Megfelelő az ülések oldaltartása. Ideális családi egyterű autó: három gyermekülés is elfér a második sorban
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

S a kényelem? Az újabb fejlesztésű Dusterhez képest ugyan kevésbé komfortosak az ülések, a helykínálatról csak pozitívumokat lehet mondani, a kissé emelt üléspozíció okán pedig a beszállás is könnyű. A fejtér szinte feleslegesen nagy, a lábaknak jutó hely pedig hátul is bőséges, 190 centis vezető mögött egy hasonlóan langaléta utas is elfér. Legalább ilyen fontos, hogy a középső sorban lévő ülések különállók, és az autó szélessége lehetővé teszi, hogy akár három gyermekülés is beférjen egymás mellé (mindegyiknél lehetőség van ISOFIX-es rögzítésre is).

Optikai csalódás: a FlexWheel keréktárcsák úgy néznek ki, mintha alumíniumfelnik lennének
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.