Egy komolyan gondolt konnektoros hibrid

Saját logikája mentén fejlesztette konnektoros hibrid rendszerét a francia márka,

null

A negyedik generációs Renault Megane már több alkalommal is bebizonyította, hogy a piac egyik legjobbja, ezúttal a konnektoros hibridek között egyedülállónak számító, E-Tech néven bevezetett rendszerrel mutathatta meg, mire képes.

Renault Megane Grandtour E-Tech
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

A kizárólag kombi karosszériával létező újdonság különlegessége a szériagyártásban először alkalmazott körmös kapcsolású váltó, ennek köszönhetően nincs szükség kuplungra. Ezzel nemcsak egyszerűbbé vált a hajtáslánc, hanem az eredeti elképzelés szerint elsősorban a nagyobbik villanymotor hajtja az autót, az 1,6 literes, továbbfejlesztett szívó benzines szükség esetén egy meghatározott fordulaton kapcsolódik be, felpörgetéséről pedig a kisebbik villanymotor gondoskodik. Mivel kívülről is tölthető hibridről van szó, alapesetben a 9,8 kWh kapacitású akkumulátorban lévő energiát használja a rendszer. A WLTP mérési mód szerint 50-65 km-es, tisztán elektromos hatótávra képes Megane-nal 48 km-t tudtunk megtenni, ami kedvezőnek számít, hiszen téli hidegben járt nálunk a tesztautó.

Alapáron 7 colos a központi kijelző, a 200 000 Ft-os Link, vagy a 250 000 Ft-os Link Bose csomaghoz 9,3 colos jár
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Mivel városon kívül is a megszokott dinamizmust biztosítja az elsődleges villanymotor, így valóban csak akkor van szükség a benzinesre, amikor kifogy a szufla az akkumulátorból. Ilyenkor az előre kiszámolt fordulaton beinduló 1,6-os hangosan zúgni kezd. Olyan érzés, mintha az automatikus váltó nem kapcsolna fel időben, pedig csak annyi történik, hogy a fordulatszám nem a sebességgel arányosan emelkedik meg. Nagyobb tempónál változik az áttétel és csökken a főtengelyfordulat, tehát csendesen jár a motor, így hosszabb távú utazásnál már fel sem tűnik a különbség. Egyenletes haladásnál gyakran vált generátor üzemmódra a motor, a folyamatábrán látható, ahogy a kerekek hajtásán kívül még az akkumulátort is tölti, hogy a következő lámpánál ismét tisztán elektromosan indulhasson.

Jól működik együtt az 1,6 literes szívó benzines a két villanymotorral
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Természetesen alapvetően a gördülési és fékezési energiát hasznosítja, ezért városban jár a legtakarékosabban az E-Tech kivitel. A visszatáplálásba a vezető is beleszólhat a váltókar B állásba húzásával, amely a rekuperáció mértékét, illetve a motorfékhatást is növeli. Öntöltő hibridként is nagy százalékban jár villanymotorral. Hiába a plusz kilók, vegyes használatban 5,2 literes átlagot mértünk, ami dízeles fogyasztást jelent.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.