Feladja a leckét a konkurenciának a cseh autómárka új generációja + videók
A cseh mérnökök már rutinosan nyúltak az MQB A0 építőkészlethez, hiszen a kompakt Scala és a Kamiq szabadidő-autó is ezt az alapot használják, így nem csoda, hogy a Fabia negyedik generációja feladja a leckét a konkurenciának – és egy kicsit a házon belüli drágább testvéreit is megszorongatja majd. A kisautók között a nagyok közé tartozik az ötajtós Fabia a maga 4108 mm-es hosszával, 1780 mm-es szélességével, 1459 mm-es magasságával és 2564 mm-es tengelytávolságával. Az alaphelyzetben 380 literes csomagtér kategóriaelső, támladöntés után 1190 literes a raktér; de nem sík a padló.
Az elődnél megismert vonalakat látjuk a karosszérián, jót tett a megjelenésnek, hogy már nem erőltetik a háromszög alakú fényszórót, nagyobb lett és a korábbinál meredekebben áll a hűtőrács. Van egy új dizájnelem, az oldalajtók alsó domborításának elején látható háromszög alakú motívummal a cseh zászlóra utalnak a formatervezők.
Egyébként mindent elkövettek a légellenállás csökkentésére, légcsatorna vezeti a levegőt az első kerékjáratokba, teljesen beburkolták a padlót, a tetőspoiler mellett a hátsó szélvédő oldalán is légterelő-lemezek, a könnyűfém felnik között – amúgy 14-18 colos felnik választhatóak – vannak olyanok, amelyeknél műanyag betétek optimalizálják a légáramlást. Újdonságként vezérelt légbeömlőt kapott a Fabia, azaz csak akkor nyitnak az első lökhárító alsó szellőzőnyílásai, ha arra a vezérlőelektronika utasítást ad.
Tovább