Feltámad az EVO37 elnevezésű utcai autó, az eredeti konstrukció

A készítők tiszteletben tartották az eredeti konstrukciót, de ahol csak lehetett, javítottak rajta.

null

Az 1978-ban született olasz Luca Betti hosszú versenyzői pályafutásra tekinthet vissza, az évek során megalapította a Kimera nevű versenyistállót, amely a 70-es és 80-as évek Lancia raliautóira specializálta magát. Eközben került kapcsolatba a Lancia 037-essel, és felismerte, hogy jelentősen javítani lehet a konstrukción a közelmúlt fejlesztéseivel; a munkából kivette a részét Claudio Lombardi is, aki anno kifejlesztette a Lancia kompresszoros-turbós négyhengeresét.

Lancia 037
Fotó: YouTube

Kimera Automobili márkanéven készítik az EVO37 elnevezésű utcai autót, amelynél tiszteletben tartották az eredeti konstrukciót, de ahol csak lehetett, javítottak rajta. Az eredetinél hosszabb és szélesebb lesz az autó, a vázszerkezetet erősebb acélból készítik és több helyen is merevítik, az utascella is stabilabb az eredetinél. Megtartják a körben kettős keresztlengőkaros felfüggesztést, a lengéscsillapítókat az Öhlins szállítja. A karosszériát már nem üveg-, hanem szénszál-erősítésű műanyagból készítik, nagyobb átmérőjűek a kerekek.

Ahogy az eredetinél, úgy a Kimera EVO37-nél is az Italtecnica által gyártott 2,1 literes négyhengeres blokkot használnak, megtartják a kettős kompresszor-turbó feltöltést, azonban a közelmúlt fejlesztéseinek köszönhetően a blokk már 500-600 lóerő teljesítménnyel bír. Ez az erő ötfokozatú váltó közbeiktatásával jut el a hátsó kerekekre, a lassulásról Brembo fékrendszer gondoskodik – felár ellenében karbon-kerámia tárcsák is elérhetőek.

A teljes cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: YouTube

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.