Felújították az MX széria ikonikus első, negyven éves modelljét

Az évtizedek nem múltak el nyomtalanul a legendás autón, ezért elhatározták annak felújítását.

null

Sokáig azt hitték a Mazdánál, hogy a márka első tanulmányautója, az 1981-es Tokiói Autószalonon bemutatott, az olasz Bertone stúdió által megtervezett és megépített MX-81-es megsemmisült, azonban Nobuhiro Yamamoto – a bolygódugattyús motor és az MX-5 sorozat menedzsere volt 4 évtizeden át – 2019-ben a hirosimai központ egy raktárában rábukkant az ott leállított autóra – írja az Autó-Motor.

Korabeli képen az MX-81Aria Nucio Bertone olasz tervező mellett
Fotó: YouTube/MazdaEurope

Az évtizedek nem múltak el nyomtalanul az autón, ezért elhatározták annak felújítását, amit nem a Mazdánál, hanem az olasz SuperStile stúdiónál végeztek, Flavio Gallizio vezetésével. A felújított autóval aztán reprodukálták a Milánói Dóm előtt negyven évvel ezelőtt készített fényképeket is. Magáról a tanulmányról és annak felújításáról 13 perces dokumentumfilmet készítettek, amely során sikerült rávilágítani a japán autógyártás és az olasz formatervezés közötti kapcsolatra is.

Hideyuki Miyakawa autós újságíró 1960-ban a Torinói Autószalonra utazott, hogy Giorgetto Giugiaro-val találkozzon. A megbeszélésen Marisa Bassano tolmácsolt, aki később az újságíró felesége lett. Hideyuki és Marisa közvetítőként dolgoztak a legendás olasz dizájnstúdiók (Bertone, Ghia, Pininfarina) és a japán autógyártók között. Ennek eredménye lett a Mazda és a Bertone által közösen fejlesztett, Giugiaro által rajzolt Mazda Familia és Luce, s ez folytatódott akkor is, mikor Giugiaro a Ghia-nak kezdett dolgozni – így készült az MX-81, 1981-ben.

A teljes cikk ITT érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.