Izgalmasabb futamokat ígér az új Nascar-versenyautó

Csökkentették az aerodinamikai tapadást, szélesebb és puhább abroncsokkal növelik a mechanikai tapadást.

null

Jelenleg csak három márka képviselteti magát a Nascar versenysorozatban, de a szervezők reménye szerint a most bemutatott új generációs versenyautó kapcsán újabb szereplők is jelentkeznek. Mindezt arra alapozzák, hogy az új konstrukció izgalmasabb versenyt ígér, hiszen csökkentették az aerodinamikai tapadást, szélesebb és puhább abroncsokkal növelik a mechanikai tapadást.

Jelenleg csak három márka képviselteti magát a Nascar versenysorozatban
Fotó: Reuters

Még mindig kitartanak a nyomórudas V8-as erőforrás mellett, amelynek pályától függően 558 lóerő vagy 679 lóerő a teljesítménye. Búcsúzik a négyfokozatú, H-séma szerint kapcsolt váltó, helyette ötfokozatú szekvenciális váltót használnak, amit a hátsó tengelyre építenek be, megszabadultak a pickupokból származó merev hídtól, független a hátsó felfüggesztés. Fogasléces kormánymű javítja az irányíthatóságot, nagyobb teljesítményűek a fékek, amit az tesz lehetővé, hogy 15 colos acélfelniről 18 colos kovácsolt alufelnire váltanak. A kerékcserét némileg felgyorsítja a központi kerékanya használata, ami a tesztek alapján fél másodperc alatt oldható/rögzíthető, szemben a mostani öt kerékcsavarral, amivel egy gyakorlott szerelő 0,8 másodperc alatt végzett – csökken a hibalehetőség.

Karbonból sütik a karosszériaelemeket, újdonság, hogy nagy méretű első- és hátsó fedeleket használnak, ami megkönnyíti a karbantartást és a javítást. A Nascar versenysorozatban jelenleg induló három gyártó már bemutatta az új versenyautóját, a Chevrolet Camaro, Ford Mustang és Toyota Camry majd jövő februárban, a 2022-es Daytona 500-ason áll majd először rajthoz, és könnyen lehet, hogy addigra már egy negyedik vetélytársuk is lesz.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Íme a klasszikus kisautók egyik utolsó képviselője

Hamarosan búcsúzik a japánok kisautója, amely mindenből igyekezett a legtöbbet nyújtani a pénzünkért.

A kifutó Mazda2-es már hetedik éve szerepel a kínálatban, ennek ellenére legfeljebb pozitív értelemben lehet régimódinak nevezni. Klasszikus városi kisautóként valóban kis méretekkel büszkélkedhet, ami nem jelenti azt, hogy két felnőtt és két gyerek ne férne el kényelmesen a kategóriában átlagosnak számító csomagtartóval kiegészített utastérben. A belső kidolgozás és anyagminőség ugyan szintén átlagosnak nevezhető, az ergonómia kifejezetten eltalált, és a frissítés során belekerült, új első ülések is megfelelően tartják a testet, a Takumi kárpitozás pedig szó szerint egy kis színt visz a belsőbe. Amiben egyértelműen átlag feletti a Mazda, az a nagyobb testvéreihez hasonlóan ütős formaterv.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.