Kényelemes és otthonos svéd kombi

A svéd márka új kombija üdítően más, mint közvetlen riválisai.

null

Nem kapkodta el a Volvo a V60-as első nemzedékének leváltását, nyolc év után érkezett a friss generáció, méghozzá beelőzve a szedán S60-ast, amelynek – az új amerikai gyár üzemkezdése miatt – csak mostanság kezdődik a forgalmazása az európai piacokon. Az öreg kontinensen eddig a kombi volt kelendőbb, így a V60-as továbbra is Belgiumban készül, méghozzá a moduláris SPA padlólemezre építve. Így aztán ehhez a Volvóhoz is kizárólag 2,0 literes, négyhengeres motorok állnak rendelkezésre, az egyes változatok teljesítménybeli különbsége a perifériából és nem a blokkból ered.

Volvo V60 T6 AWD
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ha nem vesszük számításba a T8-as hibridet (390 LE), a tesztre fogott, turbóval és kompresszorral támogatott, T6-os benzines a csúcs 310 lóerővel. És, hogy miért kezdem ezzel? Mert ez a verzió igazi „altató”! Más márkáknál a kis teljesítményű autóknak is gyakran agresszív arcot szabnak, de ennél a modellnél szó sincs nyomulós megjelenésről, a V60-as külseje 310 lóerővel is visszafogott és ízléses. Bár a korábbi generációhoz képest sokat nőtt (hosszúság +13, tengelytáv +9 cm), arra azért odafigyeltek, hogy a V90-estől tisztes távolságban maradjon – utóbbihoz képest meredekebb a hátfal, ezért jobban is hasonlít a 90-es évek klasszikus Volvo kombijaira. A 4,76 méteres hosszúság ellenére a V60-as méretét tekintve nem a középkategória óriásaihoz (pl. Škoda Superb), hanem a német prémiumtrióhoz igazodik.

Egyszerűen jó ide beülni, igényes és szépen kidolgozott a V60-as. Kár, hogy a funkciók túlnyomó többsége csak az érintőképernyővel érhető el
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ennek megfelelően hátul nincs táncteremnyi lábtér, ugyanakkor négy felnőttnek így is elegendő a hely, arról nem is beszélve, hogy a Volvo ezekkel az ülésekkel joggal pályázik a legkényelmesebb középkategóriás címére! A beltér nem csak az ülések miatt érne meg egy külön misét: egyszerre modern és otthonos, a felhasznált anyagok prémiumautóhoz illőek. Az sem mellékes, hogy teljesen önálló a stílus, a Volvót azzal biztosan nem lehet vádolni, hogy bármelyik más gyártótól lesne el megoldásokat.

A kombi helykínálata a kategória átlagát hozza, az ülések nagyon kényelmesek
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Aztán menet közben gyorsan kiderül, hogy a hatalmas érintőképernyő nem egyszerűsíti, hanem sok esetben bonyolultabbá teszi a kezelhetőséget. Értem én, hogy nehéz eltalálni az egyensúlyt a képernyő és a fizikai gombok mennyisége között, de amikor a hőfokot is a menüből állítjuk virtuális csúszkán egy egyszerű tekerőgomb helyett, megítélésem szerint az egész rendszer csak a látványhoz tesz hozzá.

A fényszórók már az alapváltozatnál is full-LED-esek
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.