Letisztultabb lett a japán márka legújabb változata

Hivatalosan is bemutatkozott a Honda Civic 11. generációja, először az észak-amerikai lépcsős hátú modellt ismerhetjük meg.

null

Szériaközeli tanulmányként és kémfotókról is megismerhettük már a Honda Civic 11. generációját, amelynek elsőként Észak-Amerikában tartották meg a hivatalos leleplezését. A jelenleginél sokkal letisztultabb lett a külső-belső megjelenés, ami annak köszönhető, hogy a típust a hetvenes-nyolcvanas években sikerre vivő vonalhoz kanyarodtak vissza. Észak-Amerikában egyébként az eddigi 48 év alatt több mint 12 millió Civicet értékesítettek, a 2015-ben bemutatott generációból több mint 1,7 milliót, ráadásul utóbbi vásárlók mind fiatalok voltak az autópiac átlagához képest – olvasható az Autó-Motor cikkében.

A Honda Civic 11. generációs változata
Fotó: AUTÓ-MOTOR

Elsőként egyébként a Civic Sedan lépcsős hátú modellt ismerhetjük meg, az Európában népszerűbb ötajtóst majd később leplezik le – ahogy eddig, úgy ezentúl is minimálisak lesznek az eltérések a két befejezés között. Meredekebbé tették a szélvédőt azáltal, hogy az alját 5 centivel hátrébb vitték, így az A oszlop már az első kerék közepére mutat (ha képzeletben meghosszabbítjuk a vonalat). Az övvonal végén látható domborítás utal egyedül az előző generációra, egyébként sokkal egyszerűbbek a részletek.

A karosszériaszerkezet csavarodási merevségét 8 százalékkal, hajlítási merevségét 13 százalékkal növelték az előző generációhoz képest, az alumínium és a nagyszilárdságú acélok fokozott használatával a tömeg se növekedett jelentősen. A merevebb karosszéria kevesebb vibrációt és így zajt eredményez. A műszerfal teljes szélességében végigfutó szellőzőnyílást kap fémhálós díszítéssel, alapáron 7 colos, extraként 9 colos a központi érintőképernyő. Megtartották a fizikai kapcsolókat a szellőzés vezérléséhez, a Touring-felszereltséghez teljesen digitális műszeregységet adnak.

Növeli a vezető látómezejét, hogy a külső tükrök már nem az A oszlop tövében, hanem az ajtón találhatóak, a műszerfal felső részén minimalizálták az illesztéseket, hogy ne legyenek zavaró tükröződések a szélvédőn. Az érintkezési pontokon oda illő anyagokat használnak, például a klímakonzolnál olyan a burkolat, amelyen alig látszanak az ujjnyomok. Extraként 12 hangszórós Bose hifi is választható lesz.

Az Észak-Amerikai piacon két motor közül lehet majd választani, alap a 2,0 literes szívómotor (158 LE/187 Nm), amihez már motorleállítót is adnak, az opciós 1,5-ös turbómotor teljesítménye emelkedett (180 LE/240 Nm) – ezt a 87-es oktánszámú normálbenzinnel tudja.

Továbbfejlesztették a szériában adott fokozatmentes automatikus váltót, ami alacsonyabb belső súrlódással üzemel, és padlógázas gyorsításnál programozott torpanásokkal kelt kapcsolás-érzetet. A futóműben nagyobb méretű csapágyak, hátul 1,3 centivel szélesebb nyomtáv javít a vezethetőségen. Nem csak a vezetőtámogató rendszereket fejlesztették – az egykamerás rendszer szélesebb területet „lát be”, mint a korábbi kamerás-radaros -, de a passzív biztonsági rendszerek terén is van újdonság.

A 11. generációs Honda Civicben debütál a japánok által kifejlesztett, az agysérüléseket mérséklő többkamrás frontális légzsák, és már hátsó oldallégzsák is elérhető. A Civic Sedan gyártása hamarosan indul a Honda kanadai Allistonban található üzemében, az ötajtós karosszériás változat pár hónappal később az Egyesült Államokban található Greensburgben kerül gyártásba.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.