Megkezdik a villanymotoros E-Transit európai közúti tesztelését

Flottaügyfeleknek adják át az első, a duntoni üzemben készített haszonjárműveket.

null

Először a német Posta tulajdonában lévő StreetScooter segítségével szeretett volna villanymotoros Transitokat gyártani a Ford, azonban a Work XL nevű járművek kölni üzemben legyártott kezdeti szériájának nem lett folytatása – bár még tüzelőanyagcellás prototípust is építettek -, és időközben a StreetScooter is csődbe ment. Most a Ford teljes egészében házon belül végzi a fejlesztést is, az E-Transit első példányait már el is készítették a brit Duntonban.

Részlet a videóból
Fotó: YouTube

Ezeket az autókat flottaügyfeleknek adják át, hogy tényleges munka közben szerezzenek tapasztalatokat a konstrukcióval kapcsolatban. Zárt karosszériával és járóképes alvázként egyaránt elérhető lesz majd az akkumulátoros-elektromos E-Transit 2022 tavaszától. A hajtómotor csúcsteljesítménye 272 lóerő, és kezdettől fogva összesen 25-féle konfigurációban lesz elérhető a villanymotoros haszonjármű, amely 3,5 tonnás össztömeg mellett zárt karosszériával akár 1616 kg, járóképes alvázként akár 1967 kg terhelhetőséggel rendelkezik.

349 km-es WLTP-hatótávolságot jeleznek az előzetes adatok között, a fedélzeten lévő kiegészítő elektromos berendezések (utastér, raktér) működtetésére 2,3 kW teljesítményt képes leadni a telep. A Ford E-Transit műszerfalán a 12 colos képátlójú érintőképernyővel rendelkező SYNC4-es fejegységet találjuk, amely a villanyautó-funkciók mellett flottakövetési megoldást is kínál az ügyfeleknek. A Ford számításai szerint a teljes élettartam során keletkező költségek 40%-kal maradnak alatta a dízelmotoros Transiténak, jórészt az alacsonyabb karbantartási költségek okán.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Képernyőfotó/YouTube

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.