Modern autót faragott a villanymotoros hajtás a F-150-esből

Idestova 44 éve az Egyesült Államok legnagyobb darabszámban eladott típusa a Ford F-150-es pickup.

null

Idestova 44 éve az Egyesült Államok legnagyobb darabszámban eladott típusa a F-150-es pickup, és a Ford az elektromos átállás során is szeretné megőrizni ezt a pozíciót. A most bemutatott, egykor a sportmodell által használt Lightning, azaz villámlás nevet felelevenítő akkumulátoros-elektromos változat lényegében egy teljesen külön modell, alig van köze a belső égésű motorral szerelt változatokkal.

Első körben csak egyféle karosszériával – egyébként a legnépszerűbb választás –, dupla fülkével és 5,5 láb hosszú platóval készül a Ford F-150 Lightning, ami elöl-hátul LED-csíkkal összekötött világítást kap. Teljesen új fejlesztésű az alváz, amelynél elöl és hátul egyaránt független felfüggesztést használnak, alapáron kapja a két villanymotort és az összkerékhajtást ez a változat; ez az első eset a típus története során, hogy megszabadultak a hátsó merevtengelytől. Acéllemezek védik a telepet és a motorokat a külső behatásoktól, a folyadékhűtő-rendszer különösen nagy kapacitású, sivatagi körülmények között is tartósan képes nagy töltőáram (vontatásnál hosszú lejtőn haladás) felvételére.

Ford F-150 Lightning
Fotó: Flickr

Az akkumulátor kapacitását nem árulták el, csak azt, hogy az alapmodell 370 km-es, a nagy hatótávolságú változat 483 km-es hatótávolsággal rendelkezik. A kisebbhez 426, a nagyobbhoz 563 lóerős rendszerteljesítmény tartozik, a maximális nyomaték mindkét esetben 1051 Nm. Kifejezetten a Ford F-150 Lightning típushoz fejlesztettek wallbox-töltőket, amelyeket úgy lehet az ingatlan elektromos hálózatába illeszteni, hogy az autó akkumulátora képes biztosítani az elektromos fogyasztók ellátását – nem feltétlenül természeti katasztrófára kell gondolni, hanem arra, hogy az olcsóbb éjszakai árammal üzemelhet a ház elektromos rendszere nappal is.

A műszerfal meghatározó eleme a Sync 4A fejegységhez tartozó hatalmas méretű, élére állított érintőképernyő, amely alapesetben 12 colos képátlójú – a belső égésű motorral szerelt változatokban ez a maximum –, és magasabb felszereltségeknél 15,5 colosra cserélik; a Mustang Mach-E-ből érkezik ez a kijelző.

A legolcsóbb Ford F-150 Lightning alapára 39 974 dollár, de ez alapvetően flottavásárlóknak szánt kivitel – kellően kitartó magánszemélyek is hozzájuthatnak egyhez –, egyébként az XLT felszereltség (52 974 dollár) az alap, a minden extrával felszerelt csúcsmodell 90 ezer dollárba kerül.

A telejs cikket IDE kattintva olvashatják!

Nem elég az 1000 lóerő? Mit szólna 1118 lóerőhöz?

Akinek nem elég a Ferrari SF90 Stradale tudása, annak a Wheelsandmore tuningcég siet a segítségére.

A Wheelsandmore tuningcég nevéhez méltóan a megfelelő felnire helyezi a hangsúlyt, amihez a saját fejlesztésű Underdock fantázianevű központi kerékanyás-adaptert is kínálják, amelynek jóvoltából a megvásárolt kerék továbbvihető más autóra. A Ferrari SF90 Stradale-hoz egyelőre négyféle kerék-kombinációt kínálnak (előre 20-21 colos, hátra 20-22 colos átmérővel).

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.