A műszerfal tetején 8 vagy 12,3 col átlójú érintőképernyő trónol, a középkonzolon még fizikai kapcsolókkal vezérelhetjük a szellőzést. A műszerfal nagy részét díszvarrással ellátott bőr borítja, a két első ülés közötti konzolon pedig famintát is fel lehet fedezni. A műszeregységben két analóg óra fogja közre a 7 colos monitort, felszereltségtől függően vetített kijelző is tájékoztathatja a sofőrt. Hasznos lehet a digitális belső tükör, azaz a hátul lévő kamera képe jelenik meg a belső visszapillantón, így a sofőr akadálytalanul tájékozódhat a mögöttes történésekről, dacára annak, hogy tele van a fedélzet. A megfelelő klímáról háromzónás légkondicionáló gondoskodik, az első sorban fűthető-szellőztethető ülések is lehetnek, a második sorba ülésfűtés kérhető. Európában egyedül a 2,5 literes benzinmotort és tengelyenként egy-egy villanymotort használó öntöltő hibrid hajtással árulják a Highlandert, a benzines 190 LE/239 Nm, az első villanymotor 182 LE/270 Nm, a hátsó pedig 54 LE/121 Nm teljesítményű. Az elektronika úgy intézi, hogy legfeljebb 248 lóerő áll a vezető rendelkezésére, az is bőven elég a nagyméretű és több mint 2 tonnás jármű mozgatására, miközben a fogyasztás a WLTP-módszer szerint 6,6-7,2 l/100 km között alakul. Háromféle felszereltség közül lehet választani, az induló ár 16,7 millió Ft, és mivel széria a hétüléses utastér, mindegyik verzióhoz igényelhető a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása.