Nagy, családos – Highlander Hybrid bemutató

Öntöltő hibrid hajtással óriás egyterű helyett kínálja immár Európában is 5 méter hosszú szabadidő-autóját a cég.

null

Noha a Toyota európai palettáján a Stellantis-együttműködésnek köszönhetően több, három üléssoros családi autó is megtalálható, azokból hiányzik a japánok öntöltő hibrid hajtása. A megoldást a már 2001 óta létező Highlander SUV piaci bevezetése jelenti, a több mint 5 méter hosszú szabadidő-autóban ugyanis három üléssor található, és mifelénk egyedüliként a 2,5 literes benzinmotort használó öntöltő hibrid hajtással lehet megvásárolni.

Toyota Highlander
Fotó: YouTube

Az észak-amerikai piac számára fejlesztették ki anno a Highlander szabadidő-autót, a Sienna nevű óriás-egyterű alternatívájaként, ahhoz hasonlóan a Camry technikájára. Ez a felállás a mai napig nem változott, ami azt jelenti, hogy aktuálisan a TNGA-K építőkészletet használja a típus. A kocsitest hatalmas hűtőráccsal kezdődik, az oldalfal domborítása ismerős lehet a Suzuki Vitaráról, a befejezést nagyméretű lökhárító-betét karcsúsítja. A belső térben is felfedezhető az egyterűs rokonság, hiszen a második üléssor 180 mm hosszú sínen tologatható, így az utasoknak vagy a csomagoknak lehet több helyet adni, illetve megkönnyíti a hátsó sorba való beszállást. Elektromos csatlakozás tekintetében az első és a második üléssort látták el 12 voltos és USB-csatlakozóval. A leghátsó sor mögött még 268 literes a csomagtér, ebből 27 liter a padló alatti rekeszben található, két üléssorral 579-658, míg mindkét hátsó üléssort ledöntve, tetőig pakolva 1909 literes a raktér.

A műszerfal tetején 8 vagy 12,3 col átlójú érintőképernyő trónol, a középkonzolon még fizikai kapcsolókkal vezérelhetjük a szellőzést. A műszerfal nagy részét díszvarrással ellátott bőr borítja, a két első ülés közötti konzolon pedig famintát is fel lehet fedezni. A műszeregységben két analóg óra fogja közre a 7 colos monitort, felszereltségtől függően vetített kijelző is tájékoztathatja a sofőrt. Hasznos lehet a digitális belső tükör, azaz a hátul lévő kamera képe jelenik meg a belső visszapillantón, így a sofőr akadálytalanul tájékozódhat a mögöttes történésekről, dacára annak, hogy tele van a fedélzet. A megfelelő klímáról háromzónás légkondicionáló gondoskodik, az első sorban fűthető-szellőztethető ülések is lehetnek, a második sorba ülésfűtés kérhető. Európában egyedül a 2,5 literes benzinmotort és tengelyenként egy-egy villanymotort használó öntöltő hibrid hajtással árulják a Highlandert, a benzines 190 LE/239 Nm, az első villanymotor 182 LE/270 Nm, a hátsó pedig 54 LE/121 Nm teljesítményű. Az elektronika úgy intézi, hogy legfeljebb 248 lóerő áll a vezető rendelkezésére, az is bőven elég a nagyméretű és több mint 2 tonnás jármű mozgatására, miközben a fogyasztás a WLTP-módszer szerint 6,6-7,2 l/100 km között alakul. Háromféle felszereltség közül lehet választani, az induló ár 16,7 millió Ft, és mivel széria a hétüléses utastér, mindegyik verzióhoz igényelhető a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: YouTube

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.