Nemzetközi karrierre készül a Grand Commander

Itt vannak az első álcázatlan képek a Kínában 2018 óta gyártott autó frissített változatáról.

null

Amikor Kínában 2018-ban piacra dobták az FCA Compact Wide keresztmotoros építőkészletére (ezt használja a Cherokee is) épülő Jeep Grand Commandert, Európában még mindenki dízelmotoros szabadidő-autót vásárolt, és a Grand Cherokee-nál hosszabb és akár hétszemélyes utastérrel is választható modellnek nem lett volna helye a kínálatban.

Mára alaposan átalakult a piaci helyzet, a dízel helyett a plug-in hajtás a nyerő – ilyen is van a Grand Commanderhez, 230 lóerő rendszerteljesítménnyel –, a már bejelentett generációváltás során a Grand Cherokee is megkapja a maga hétszemélyes, L utónevű változatát.

Jeep Grand Commander Fotó: YouTube

Új modell kifejlesztése helyett egyszerűbb a meglévő konstrukciót a helyi viszonyokhoz alakítani, főleg, hogy az itt látható kémfotókon szereplő modellfrissítéssel a Grand Commader megjelenését is a legújabb megjelenéshez igazítják.

Annyi változás azért lesz a kínai eredetihez képest, hogy a világpiacon egyszerű Commander néven árulják majd a hírek szerint a típust, hogy legalább ezzel csökkentsék a Grand Commander-Grand Cherokee összekeverésének lehetőségét.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: YouTube

Végre felvállalja a Jeep, hogy terepjárókat gyárt

Amíg nekünk errefelé nyilvánvaló, hogy a Jeep márka terepjárókat gyárt, Kínában már nem ilyen egyértelmű a helyzet. Arrafelé is bőven akadnak csak szabadidő-autókat és terepjárókat kínáló márkák, és arrafelé nincs történelmi múltja sem a típusnak. Ezért a Stellantis helyi fejlesztőközpontjában most gyorsan elkészítettek egy tanulmányt a Compass alapján, amelyet a Sanghaji Autószalonon mutatnak be a nagyközönségnek, és a félreértések elkerülése végett az Off-Roader, azaz terepjáró nevet választották neki – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Alapvetően az autóhoz elérhető számos gyári kiegészítőre és utólagos felszerelésre akarják felhívni a fiatal kínai vásárlók figyelmét, de azért a tereptulajdonságok is javulnak a nagyobb kerekek és a 61 mm-rel növelt hasmagasság miatt. A biztonság kedvéért az első lökhárítóba egy csörlőt is beépítettek. Nem nyúltak a technikához, a kerekeket 1,3 literes turbómotor hajtja Active Drive összkerékhajtáson keresztül.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.