Raliautóval kedveskedtek Walter Röhrl 74. születésnapjára

Felújította a gyár azt a Porsche 924-est, amellyel a legendás versenyző negyven évvel ezelőtt versenyzett.

null

Walter Röhrl 74. születésnapján azzal lepte meg a Porsche Heritage a jelenleg nekik dolgozó legendás versenyzőt, hogy titokban felújították azt az 1981-es Porsche 924 Carrera GTS versenyautót, amivel negyven évvel ezelőtt a Német Ralibajnokságban indult. Röhrl és navigátora, Christian Geistdörfer 1981. május 15-én, a versenyző 34. születésnapján állt először rajthoz az autóval az ADAC Metz Rallyn, ez volt a pilóta első versenye egy Porsche volánja mögött.

A felújítást a weissachi fejlesztőközpont műhelyben végezték, ahol anno a versenyautó épült. A kiindulási alapot jelentő 1981-es 924 Carrera GTS 110 ezer márkás árával az addig gyártott legdrágább utcai Porsche volt, 240 lóerős (a Clubsport változatban 275 lóerős) turbómotorral, amit a versenyautóban 375 lóerősre tuningoltak.

Raliautóval kedveskedett a Porsche Walter Röhrl 74. születésnapjára
Fotó: Flickr

Jelenleg 10 371 km-es futásteljesítménnyel rendelkezik az autó, amelynek felújításánál igyekeztek a lehető legtöbbet megőrizni az eredeti alkatrészekből, így megtartották a napszítta biztonsági öveket, a vezetőoldalira R, a navigátor-oldalira CG betűket hímeztek. Egyedül a kopóalkatrészeket cserélték le, a felfüggesztés és az üzemanyag-ellátó rendszer alkatrészeit leszerelték, felújították és visszaszerelték, az eredeti 911 Turbo féknyergektől kezdve a kézzel hegesztett intercoolerig.

Megtartották a versenyautó különleges megoldásait, a hátsó futómű lengőkarjait üvegszálas műanyaggal vonták be, hogy a kőfelverődésektől megvédjék azokat, a benzinpumpa a 928-asból származik, hogy nagy fordulaton is elég üzemanyagot kapjon a négyhengeres turbómotor. A száraz karteres olajozás tartálya az autó hátsó részében kapott helyet, a csomagtérajtó-zár mellett lehet betölteni a motorolajat. Az 1981-es 924 Carrera GTS versenyautó felújítása során a legnagyobb problémát a titoktartás jelentette, hiszen a legendás versenyző sok embert ismer és bejárása van a Porsche verseny- és veteránrészlegbe is, de sikerült a 74. születésnapján meglepetést okozni Röhrlnek.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Zsiguli-grafikával is használható a digitális műszeregység

A szentpétervári CMGAISD nevű cég arra specializálódott, hogy Ladák számára készít vetített műszeregységet, amelynél akár a Zsiguli-grafika is választható.

Egyelőre csak hagyományos, analóg műszeregységgel készülnek a Vesta/Xray Ladák, de a CMGAISD nevű orosz cég megoldásával lehet ezen változtatni. Egy 1920×720 pixel méretű kijelzőt építenek a kormány mögé, amely aztán a saját fejlesztésű elektronika jóvoltából minden fontos információt meg tud jeleníteni.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.