Sarkosabb lett a Huracán nevű olasz versenyautó

2014-ben debütált a Huracán Super Trofeo versenyautó, 2017-ben jött az EVO változat, most pedig az EVO2 van soron.

null

Idestova hét éve versenyez a Lamborghini Huracán Super Trofeo versenyautó, bő három éve mutatták be a továbbfejlesztett EVO változatát, a 2022-es szezonban pedig már az EVO2-es változat a soros, amelynél leginkább az aerodinamikai csomagot csiszolták a mérnökök. Eközben a korábbinál karcsúbb LED-es fényszórókat szereltek be, és agresszívebbé tették az orr megjelenését is az oldalsó légterelőkkel, amelyek a karosszéria oldala mellett csökkentik a hátráltató légörvények kialakítását – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Sarkosabb lett a Lamborghini Huracán versenyautó.
Fotó: AUTÓ-MOTOR

Hátul az újdonság valójában régiség, hiszen a hátsó lámpák megváltozott kialakításával a Countach modell előtt tisztelegnek a Centro Stile formatervezői. Több ponton a korábban használt sima műanyag helyett már karbont építenek be, a hátsó sárvédők egy nagy panelből készülnek, gyorsabban lehet cserélni ezt az elemet sérülés esetén. Továbbfejlesztették a fékrendszert, a tárcsák átmérőjét 380 mm-ről 390 mm-re növelték, az áttervezett féknyergek a korábbinál nagyobb tapadási felülettel rendelkező betéteket tudnak fogadni.

Nincs változás a motornál, a Győrben gyártott 5,2 literes V10-es szívómotor 620 lóerős, ami hatfokozatú X-Trac szekvenciális váltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez. Május 28-án Le Castellet-ben (Paul Ricard versenypálya) lesz a közönségpremierje a Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2-esnek, amelyet adók nélkül 250 000 euróért árulnak, 2022 elejére lesz kész az EVO-ból EVO2-est csináló átalakítókészlet, annak ára még nem ismert.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.